وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا :

اردوی دانش آموزان عشایر باعث ترویج فرهنگ ناب اقوام ایرانی می شود

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید خود از اردو دانش آموزان عشایر گفت: چنین برنامه هایی باعث توسعه فرهنگ ناب عشایر می شود و از طرفی گسترش روابط ترویج، هنر و کارهای دستی اقوام گوناگون را به ارمغان می آورد.

کد مطلب: ۶۴۲۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد

فخر الدین احمدی دانش آشتیانی در گفت و گو با پانا گفت: بسیار خرسندیم به دلیل این که دانش آموزان عشایر از روحیه بسیار بالایی برخوردارند و نشاط و شادابی خاصی در بین آنها وجود دارد، مایه افتخار ما است. از طرفی فعالیت و کارهایی که انجام می دهند یکی از اهداف آموزش و پرورش است که ترویج کسب مهارت های زندگی در کنار تحصیل علم می باشد، دانش آموزان عشایر از سنین پایین چنین روشی را پیش گرفته اند و از این سن مهارت های زندگی را تمرین می کنند.

دانش آشتیانی تصریح کرد: اردو عشایر بهانه ای برای آشنایی دانش آموزان عشایر با آداب و رسوم دیگر استان ها است. این موضوع باعث ارتقا رشد اجتماعی این دانش آموزان می شود. از این نظر چنین برنامه ها بسیار مفید است.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم در آینده بتوانیم زمینه حضور همه دانش آموزان عشایر را در این برنامه فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه چنین برنامه هایی باعث توسعه فرهنگ ناب عشایر می شود و از طرفی گسترش روابط ترویج، هنر و کارهای دستی اقوام گوناگون را به ارمغان می آورد گفت: زمانی که دانش آموزان به نمایندگی از عشایر استان خود در این برنامه حضور میآیند متوجه ارزشمندی آداب و رسوم محلی خود شد و این تعصب و پایبندی بیشتری به فرهنگی بومی خود، در آنها به وجود می آورد. این گامی در جلو گیری از رشد منفی و سیر مهاجر دهی جمعیت عشایر است.

وی با بیان مشکلات کمبود بودجه و محدودیت منابع در آموزش و پرورش گفت: بخشی از بودجه آموزش و پرورش به اردو های دانش آموزی اختصاص میابد، اما مسلما همه برنامه ها و فعالیت ها را نمی تواند به خوبی پوشش دهیم دهد. لذا نا چار در بخش پرورشی اولویت بندیی را قرار دادیم و بر اساس آن بودجه را در این فعالیت ها تقسیم می کنیم. از این رو امکان این وجود دارد که برخی از اردو ها بودجه کمتر و برخی بودجه بیشتری را به خود اختصاص بدهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار