هم زمان با هفته قوه قضائیه:

نمایشگاه آسیب های اجتماعی در دادگستری جیرفت برپا شد

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: 99 اثر در نمایشگاه آسیب های اجتماعی دادگستری این شهرستان به منظور ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی به نمایش گذاشته شد.

کد مطلب: ۶۳۶۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان،احمدعلی انجم روز، اظهار داشت: این نمایشگاه به مناسبت هفته قوه قضائیه به مدت یک هفته در محل ساختمان دادگستری جیرفت برای عموم به نمایش گذاشته می شود .

این مقام قضائی تصریح کرد: در این نمایشگاه 99 اثر در زمینه مواد مخدر، ماهواره، فضای مجازی و طلاق برای دید عموم برپا شده است .

وی عنوان کرد: این نمایشگاه با 280 جلد کتاب در حوزه حقوق مدنی، جزایی، خانواده، ثبت و غیره به مدت یک ماه در مجموعه دادگستری جیرفت دایر است .

رئیس دادگستری جیرفت افزود: از جمله آسیب ها و تهدیداتی که امروز جامعه ما با آن روبروست عدم آگاهی مردم از مسائل حقوقی و قضایی است .

وی خاطرنشان کرد: یکی از علل افزایش جرائم، خلل آگاهی‌های مردم به مسائل حقوقی می باشد که در همین راستا کلاهبرداران از ضعف حقوقی مردم سوء استفاده می‌کنند و دستگاه قضایی را با مردم مالباخته روبرو می سازند .

انجم روز با اشاره به فعالیت گسترده فضای مجازی در سطح جامعه تصریح کرد: امروز فضای مجازی به دلیل نبود آگاهی حقوقی مردم، بستر جرم را برای مجرمین فراهم کرده و همین امر موجب شده تا افراد مجرم از آن سوء استفاده کنند .

وی افزود: آگاه سازی و آموزش‌های مردمی یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه در مقابله با تهدیدات فضای مجازی است و امید است مردم با مطالعه کتب حقوقی نسبت به این خطرات و تهدیدها آگاه شوند .

طلاق و اختلافات خانوادگی بزرگترین آسیب های اجتماعی می باشند

رئیس دادگستری جیرفت، طلاق و اختلافات خانوادگی را بیشترین مورد پرونده های این شهرستان برشمرد و گفت: برای کاهش این مشکلات باید همه نهادهای اجتماعی، مردم و مشاوران کمک کنند .

وی تصریح کرد: آشنایی نداشتن زوجین نسبت به یکدیگر، انجام ندادن مشاوره قبل از ازدواج، فقر اقتصادی، اعتیاد زوج و دخالت والدین در زندگی زوجین از علت های اصلی طلاق در شهرستان جیرفت است که باید مورد توجه خانواده ها قرار گیرد .

انجم روز خاطرنشان کرد: این نمایشگاه برای آگاهی بیشتر مردم و خانواه هاست تا دچار آسیب های اجتماعی بویژه در نسل جوان نشوند .

وی به برگزاری نمایشگاه کتاب در حوزه حقوقی و قضایی در دادگستری جیرفت اشاره کرد و گفت: شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار