استاندار فارس:

امام علی(ع) بزرگترین بخشنده تاریخ است

استاندارفارس در مراسم تقدیر از خیرین مرکز پیوند ابوعلی سینا با بیان این که امام علی(ع) امام پرهیزکاران، حق طلبان و عدالت خواهان است، اظهار داشت: خانه آن حضرت، خانه سعادت بشری است.

کد مطلب: ۶۳۳۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس ، محمدعلی افشانی در مراسم تقدیر از خیرین مرکز پیوند ابوعلی سینا با بیان این که امام علی(ع) امام پرهیزکاران، حق طلبان و عدالت خواهان است، اظهار داشت: خانه آن حضرت، خانه سعادت بشری است .

وی با اشاره به این که موفقیت دکتر ملک حسینی در انجام کار عظیم مرکز پیوند ابوعلی سینا به دلیل عنایت خداوند و اتصال به خانه امام علی(ع) است، افزود: در این خانه پدر، مادر، پسر و دختر الگوی بی بدیل بشر بودند و هر کس در این مسیر عبور کند حتما سعادتمند است .

افشانی با بیان این که امام علی(ع) بحر جود و دریایی بخشش بود و هیچ کس در بخشش به پای او نمی رسد، افزود: امام علی(ع) خداوند سخن در منبر بود؛ خداوند قلم در نهج البلاغه بود؛ خداوند شجاعت در میدان نبرد بود و بنده خدا در همه جا بود؛ کسی که بنده خدا باشد، جز خدا کسی را نمی بیند و اطاعت نمی کند .

استاندار فارس با بیان این که امام علی(ع) درس آزادگی آموخت، تصریح کرد: در خانه علی(ع)، امام حسین(ع) آموخت از همه چیز بگذرد و به صحرای کربلا بیاید.

وی اظهار داشت: امام علی(ع) دو درد داشت؛ یکی درد حاصل از شمشیر ابن ملجم و فراتر از آن دردی که او را به نخلستان های مدینه می کشاند، سر در چاه فرو می کرد و نعره های شیرخدا بلند می شد که بیشتر از جانب متعصبان کم عقلی که او را به ستوه آورده بودند؛ امام علی(ع) درد شمشیر را کمتر احساس می کرد؛ این مائیم که بیشتر از این درد می گوئیم .

وی با اشاره به این که امام علی(ع) را باید از دشمنانش شناخت، افزود: در جنگ جمل دوستان خیانت کار، پیمان شکنان خودخواه و پیران خود پرستی که جوانی را به خداپرستی سپری کرده بودند، برای جاه طلبی در برابر امام علی(ع) شمشیر کشیدند و در نهایت از بین رفتند .

استاندار فارس با اشاره به اینکه در جنگ نهروان متعصبان بی شعور که بازیچگان جهل و تعصب بودند و از علی(ع) خود را عاقل تر و فهیم تر در دین می دانستند به جنگ امام علی(ع) آمدند، گفت: آنان خود را حق مطلق می دیدند؛ این خود حق بینی آفت همیشه اسلام بوده و هست؛ مزدوران بی خردی که بدون کوچک ترین درکی با امام علی(ع) جنگیدند .

افشانی افزود: در صفین، دشمنان رویاروی امام علی(ع) که اسلام منهای عدالت بودند به جنگ آمدند و امام علی(ع) برای عدالت جنگید و او شهید راه عدالت است .

استاندار فارس با تصریح به این که عمل آدم ها نشان می دهد که چه اعتقادی دارند، گفت: کسی که به راحتی از مالش نمی گذرد نمی توان به سادگی پذیرفت که علی وار زیسته باشد .

افشانی با بیان این که کسانی که پا در عرصه های خیر می گذارند احساس مسئولیت در برابر جامعه خویش دارند، ادامه داد: در جامعه امروز که انسان ها،بیشتر فرصت طلب هستند، انسان هایی وجود دارند که برای درمان و آموزش دیگران فرصت سازی می کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار