رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

استان اردبیل در جذب اعتبارات مکانیزاسیون جز استان های برتر کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اردبیل در جذب اعتبارات مکانیزاسیون جز استان های برتر کشور است.

کد مطلب: ۶۳۰۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، عدیل سروی در آئین معارفه معاون فنی و اعتباری جدید بانک کشاورزی استان اردبیل افزود: در سال گذشته بیش از 340 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی به این استان برای مکانیزاسیون دستگاهها و ماشین آلات کشاورزی جذب شد .
وی با اشاره به اینکه سود بالای بانکی مشکل بزرگ سرمایه گذاران در بخش کشاورزی است بر لزوم تامین منابع مالی کم بهره برای رونق تولید و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان تاکید کرد .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: بانک کشاورزی در توسعه و عمران وآبادانی بخش کشاورزی استان به عنوان بازوی مالی جهاد کشاورزی نقش کلیدی ایفا می کند و در دولت تدبیر و امید در راستای حمایت های واقعی از تولید کنندگان و بهره برداران و سرمایه گذاران در این بخش مورد حمایت مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی است .
سروی به تاثیر تامین منابع مالی و حمایت های بموقع از تولید اشاره و از همسویی و همراهی بانک کشاورزی استان در اعطای بموقع تسهیلات بانکی به تولید کنندگان بویژه در جذب اعتبارات مکانیزاسیون جز استان های برتر است، قدردانی کرد .
در این جلسه رسول مولایی به عنوان معاون فنی و اعتباری جدید بانک کشاورزی استان اردبیل معرفی شد .
گفتنی است:میزان کل اراضی کشاورزی اعم از باغی و زراعی استان اردبیل 778 هزار هکتار است که رتبه اول کاربری کشاورزی در سطح ملی را به خود اختصاص داده است .
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند .
تنوع اقلیمی ، وجود کشت و صنعت ها ، دشت های حاصلخیز ، 120 هزار بهره بردار ، 4.2 میلیون واحد دامی ، عشایر ایل سون ، سدهای ذخیره آب ، تولید چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور ، نقش 28 درصد بخش کشاورزی در تولید ناخالص و نقش 38 درصدی بخش کشاورزی در جمعیت شاغل استان از جمله قابلیت های مهم کشاورزی استان اردبیل است .
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار