نباید توسعه معادن به تخریب محیط زیست منجر شود

امام جمعه شهرستان آستارا گفت: فعالیت معادن شن و ماسه باعث تخریب بخشی از محیط زیست این شهرستان می شود و مسئولان و متولیان امر باید با آن مقابله کنند.

کد مطلب: ۶۳۰۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز سه شنبه به مناسبت هفته محیط زیست در نشست با کارکنان اداره حفاظت محیط زیست آستارا در دفتر امام جمعه این شهرستان افزود: کوتاه کردن دست زیاده خواهان از طبیعت، باید اولویت کاری فعالان و حامیان محیط زیست باشد.
وی اضافه کرد: در شهرستان آستارا افرادی با تخریب کوه، معدن ایجاد می کنند و این امر محیط زیست را با تهدید جدی مواجه می کند.
وی با اشاره به اینکه در دین اسلام و بیانات مقام معظم رهبری بر حفاظت طبیعت تاکید فراوان شده ، اظهار کرد: مردم باید نسبت به اهمیت محیط زیست آگاهی داشته باشند و راهکارها و آموزش های لازم به مردم ارائه شود.
امام جمعه آستارا گفت: باید دستگاه قضا ، جریمه های سنگینی برای تخریب کنندگان و متخلفان حوزه محیط زیست در نظر بگیرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا نیز در این نشست گفت: آموزش های لازم به مردم در طول سال در مدارس و روستاها جهت صیانت از محیط زیست ارائه می شود.
محمدرضا روشنی با اشاره به اینکه عملکرد آستارا در تفکیک زباله از مبدا رضایت بخش است، افزود: سرازیر شدن فاضلاب های خانگی به رودخانه به علت نبود سامانه دفع فاضلاب از خطرات زیست محیطی این شهرستان است و این موضوع باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه آلوده شدن آب رودخانه ها و دریا در زنجیره غذایی انسان ها موثر است، اضافه کرد: نفوذ شیرابه زباله به آب های زیر زمینی در منطقه داداش آباد کانرود آستارا و استفاده از سموم شیمیایی به جای کودهای طبیعی در اراضی کشاورزی از دیگر آسیب های محیط زیست این شهرستان است.
16 تا 22 خرداد ماه هفته محیط زیست نامگذاری شده است.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و با میزبانی چند میلیون مسافر و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن در سال، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور است و در این شهرستان روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار