معاون تربیت بدنی و سلامت استان ایلام خبر داد:

شرکت28نفرازمشاوران مدارس درکارگاه آموزشی مداخله پیشگیری از مصرف الکل

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ایلام از برگزاری کارگاه آموزشی مدرسی مداخله پیشگیری از مصرف الکل خبر داد.

کد مطلب: ۶۲۲۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازاستان ایلام ، ملیحه اسلامی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت:کارگاه آموزش مدرسی مداخله در پیشگیری از مصرف الکل در نوجوانان برای تعداد 28 نفر از مشاوران و دبیران روانشناسی مدارس تابعه استان ایلام در محل سالن آمفی تئاتر کانون دانش آموزی شهید باهنر شهر ایلام برگزار گردید.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: برنامه پیشگیری از آسیب های اجتماعی خصوصا مداخله در پیشگیری از مصرف الکل در نوجوانان، از جمله برنامه های بسیار مهم و در دست اقدام حوزه اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی می باشد که این مهم با توجه به برنامه ریزی های قبلی در گام اول برای تعدادی از مشاوران و دبیران روانشناسی مدارس استان برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد موضوع پیشگیری از مصرف الکل در نوجوانان که جمعیت دانش آموزی جامعه هدف آن را تشکیل می دهد از اهمیت بالایی برخوردار می باشدکه در این راستا کارهای خوبی با شروع سال تحصیلی 97-96 در دستور کار این حوزه می باشد.

اسلامی خاطر نشان کرد: کارگاه های پیشگیری از سوء مصرف الکل که متعاقبا توسط این مدرسان در مدارس برگزار خواهد شد به منظور آگاه سازی دانش آموزان در خصوص شناخت و عوارض مصرف مشروبات الکلی است.
ایشان تصریح نمود: با توجه به باورهای غلط در خصوص سوء مصرف این ماده که اعتیاد آور نبوده و افزایش سلامتی و شادی به دنبال دارد لذا با برگزاری این دسته از کارگاه ها بیشتر به پیوند الکل با سایر آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر و روان گردان ها دانش آموزان پی خواهند برد.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان گفت: اگر چه میزان سوء مصرف این نوع مشروبات در میان دانش آموزان پایین است اما در معرض خطر بودن و شیوع این آسیب اجتماعی در میان قشر نوجوان، پیشگیری و آگاه سازی در این زمینه را بدیهی می سازد.

اسلامی در پایان خاطر نشان کرد:آموزش و پرورش استان در صدد است از طریق برگزاری این دسته ازکارگاه ها مشاوران و دبیران روانشناسی که در مدارس بصورت مستقیم با دانش آموزان سرو کار دارند مسائل مربوط به پیشگیری از مصرف الکل را آموزش دهند تا کمترشاهد این دسته از آسیب های اجتماعی در این قشر آینده ساز مملکت باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار