آذرکیش به پانا خبر داد

برگزاری دوره آموزشی توسعه مشارکت ها و برون سپاری شاخه کار و دانش

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای آموزش و توانمندسازی کارشناسان، مدیران و هنرآموزان کاردانش، دوره آموزشی تخصصی 2 روزه با عنوان توسعه مشارکت ها و برون سپاری شاخه کار و دانش در خراسان رضوی برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۱۷۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد

سید مصطفی آذرکیش در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار کرد: آموزش و توانمندسازی کارشناسان ، مدیران و هنرآموزان یکی از برنامه های اولویت دار دفتر کار و دانش است.

وی ادامه داد: در راستای دانش افزایی همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت و توان دستگاه های خارج از آموزش و پرورش ، آموزش و توانمندسازی کارشناسان، مدیران و هنرآموزان دوره آموزشی تخصصی 2 روزه با عنوان توسعه مشارکت ها و برون سپاری شاخه کار و دانش در خراسان رضوی برگزار می شود.

برگزاری دوره آموزشی 2 روزه

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی در امروز و فردا 9 و 10 اردیبهشت ماه گفت: بر اساس آنچه در سندتحول بنیادین تاکید شده است باید کار و کار آفرینی توسعه یابد.

آذرکیش اشاره کرد: در راستای راهکار 21-3 سندتحول بنیادین آشنایی دانش آموزان با حرف و مشاغل مورد نیاز حال و آینده بیان شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مدرسه در افق 1404 جلوه ای از تحقق مراتبی از حیات طیبه است و کارآفرینی با عنوان ویژگی مدرسه در این افق عنوان می شود این دوره های آموزشی کمک می کند تا از همه امکانات و ظرفیتهای کشور در تعامل با سایر وزارتخانه ها، دستگاه های اجرائی و موسسات تولیدی و خدماتی بتوانیم به اسناد بپردازیم و این تکالیف را عملیاتی کنیم.

تحقق شعار سال

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال افزود: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال نیاز داریم که یکی از محورهای اصلی (تقویت تولید داخلی) را در تعامل با. دستگاه ها در راستای آموزش نیروی انسانی ماهر متناسب با نیروی کار محقق کنیم .

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: زمانیکه با موسسات تولیدی و خدماتی و همچنین با دستگاه های اجرائی تعامل داریم این امکان است که آموزش با نیاز بازار کار هماهنگ تر باشد. همچنین به دلیل تاکید بر تولیدمحور و خدمات محور بودن آموزش ها تقویت تولید داخلی و کاهش نرخ بیکاری دیده می شود.

رونمایی نرم افزار برون سپاری

آذرکیش با اشاره به رونمایی نرم افزار برون سپاری افزود: در این نرم افزار نحوه انعقاد قرارداد آموزشی، آموزش نظارت، پایش و ارزیابی به طور کامل دیده شده است و فرایند انعقاد ارزشیابی به کارشناسان و مسوولان کار و دانش آموزش داده می شود. این نرم افزار امروز با حضور مسئولان آموزش و پرورش در خراسان رضوی رونمایی شد.

تاکید بر توسعه مشارکت ها

وی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های اولویت دار توسعه مشارکت با دستگاه ها است گفت: استفاده از ظرفیتی که در مصوبه هیات وزیران در سال 71 برای شاخه کار و دانش دیده شده است تاکید دارد تا در کل فرایند آموزش باید دستگاه ها حضور داشته باشند.

وی این فرایند را شامل تدوین استاندارد، اجرای آموزش، برگزاری آزمون و صدور گواهی نامه خواند.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این دوره آموزشی ویژه کارشناسان و مسوولان شاخه کار و دانش 32 استان است تصریح کرد: معتقدیم سرمایه انسانی به عنوان مهمترین سرمایه در توسعه آموزشی است و کیفیت نیز مهمترین محور در هر آموزش خوانده می شود.

آذر کیش نرم برون سپاری را برای کمک به ارتقای کیفیت آموزش مهم دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار