با حضور عضو هیئت رئیسه مجلس صورت گرفت

برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در قم

نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز، روز گذشته با حضور عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان قم در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

کد مطلب: ۶۱۷۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، خدیجه نیزاری مشاور رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت: 28 هزار و 162 خیر مدرسه ساز در کشور وجود دارند که 19 هزار و 291 تن از آن ها آقا، چهار هزار و 966 تن خانم و سه هزار و 905 تن نیز اشخاص حقوقی هستند.

وی با بیان اینکه در استان قم نیز 385 خیر فعالیت می کنند که 291 تن آقا، 56 تن خانم و 38 تن اشخاص حقوقی می باشند، اضاافه کرد: در سال های اخیر بانوان خیر مدرسه ساز فعالیت های چشمگیری در این عرصه داشته اند و از یک تا 40 باب مدرسه را در سطح کشور احداث کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز در این جشنواره با بیان این که اشتغال از دغدعه های اصلی خانواده هاست، گفت: امروز آموزش و پرورش باید سیاست تقاضامحور داشته باشد و رشته هایی که می تواند اشتغالزایی داشته باشد را ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه باید رشته های مورد نیاز جامعه که درآمدزایی دارد در مدارس توسعه پیدا کند تا فارغ التحصیلان دغدغه کار و درآمد نداشته باشند، بیان کرد: امروز رشته های نظری نمی تواند کسب و کار آینده جوانان را تضمین کند؛ هدایت تحصیلی باید به گونه ای صورت بگیرد تا دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش گرایش پیدا کنند.

شیخ الاسلام با بیان این که در سال گذشته شاخص ورود دانش آموزان قمی به رشته های کاردانش سه درصد افزایش یافته است، از خیران درخواست کرد: در احداث و توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش، آموزش و پرورش را یاری دهند.

در این آیین با حضور احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار و رضا سیار فرماندار قم، تعدادی از خیران مدرسه ساز استان قم مورد تجلیل قرار گرفتند.

پورمحمدیان رئیس سازمان دانش آموزی قم نیز در این مراسم حضور داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار