حقانی در گفتگو با پانا :

خودروهای پاک قربانی تصمیمات لحظه ای/دروغگویی در روز روشن

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز در واکنش به دریافت عوارض ورود به محدوده طرح ترافیکی از خودروهای هیبریدی گفت: اگر خوشبینانه به موضوع نگاه کنیم بدقولی و عدم وفای به عهد نسبت به شهروندان است و اگر نگاه خوشبینانه به موضوع نداشته باشیم می توان گفت دروغ گفتن در روز روشن است.

کد مطلب: ۶۱۷۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد

محمد حقانی در گفتگو با پانا تصریح کرد: قرار بر این بود که تنها شرط مجوز طرح ترافیک برای خودروهای هیبریدی و برقی انجام فرآیند ثبت نام و ورود اطلاعات به سامانه باشد و بارها از سوی مسئولان ترافیک اعلام شد که هیچ هزینه ای نباید از سوی صاحبان خودروهای پاک پرداخت شود.

این عضو شورا با اشاره به مصاحبه برخی از مسئولان ترافیکی گفت: در یکی از این مصاحبه ها شفاف اعلام شد که هیچ گونه عوارضی از خودروهای هیبریدی برای عبور و مرور در محدوده طرح ترافیک در سال ۹۶ همانند سال ۹۵ گرفته نمی شود اما متأسفانه تصمیمات لحظه ای سبب شد اتفاق دیگری بیفتد.

حقانی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص اینکه تخفیف ۵۰ درصدی برای ورود خودروهای هیبریدی مصوبه خود شوراست و اعضا به دریافت عوارض از خودروهای پاک رأی دادند گفت: مصوبات شورا خود به خود تصویب نمی شود بلکه لایحه آن از سوی مدیران شهری پیشنهاد می شود و پس از بررسی در کمیسیون ها در صحن مطرح و تصویب می شود. این مصوبه شورا نیز، مصوبه دوستدار محیط زیست نبود.

وی با اشاره به برخی اظهار نظرها در خصوص اینکه اینجا تهران است و قوانین خاص خودش را دارد تصریح کرد: مگر تهران تافته جدابافته و قطعه متفاوت از پازلی سراسری است که مردم آن مجبورند تاوان تصمیمات لحظه ای را پس بدهند.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در خوشبینانه ترین حالت سه هزار خودروی هیبریدی در پایتخت تردد می کند که اگر تمامی آنها قصد تردد در محدوده طرح ترافیک را داشته باشند سرمایه مالی که برای سازمان ترافیک ایجاد می کند چهار میلیارد تومان است. آیا این پول با اعتماد از دست رفته مردم و نارضایتی عمومی برابری می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار