معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی:

مشارکت محور بودن از شاخص های اصلی حوزه سلامت مدارس است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: برنامه های حوزه تربیت بدنی و سلامت به صورت مدرسه محوری تعریف شده تا جامعه آماری گسترده تری را تحت پوشش قرار دهد، لذا مشارکت محور بودن یکی از شاخص های اصلی آن است.

کد مطلب: ۶۱۶۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، مهدی دمنه در کارگاه آموزشی توجیهی کارشناسان و مراقبان سلامت استان مرکزی افزود: با توجه به رسالت خطیر آموزش و پرورش بر اساس مندرجات سند تحول بنیادین، بحث سلامت روحی، روانی و جسمی جوانان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: با تغییرات ویژه در سبک زندگی سالم، ارتقای سلامت معنوی، آرامش روحی و افزایش فعالیت‌های فیزیکی و توسعه روحیه خود مراقبتی در تمامی ابعاد سلامتی، می‌توان باور خودمراقبتی را در دانش آموزان ایجاد و در مقابل تهاجمات روحی، هیجانات کنترل نشده و رفتارهای پرخطر ایستادگی کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی بر جدیت آموزش ‌و پرورش در ترویج زندگی سالم و نهادینه نمودن فرهنگ خود مراقبتی تأکید کرد.

دمنه اظهار داشت: بر همین اساس در سال تحصیلی جاری شاهد پوشش دانش آموزان دوره ابتدایی استان در طرح مراقبت دهان و دندان برای دومین سال پیاپی، اجرای موفق طرح های مدارس مروج سلامت، آهن یاری، مکمل ویتامین D، طرح ملی خود مراقبتی، پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر و درمان و پیشگیری از پدیکلوزیس، با کمک و همراهی مراقبین سلامت هستیم.

این همایش با حضور بیش از 100 مراقب سلامت مدارس از مناطق 15 گانه استان به مدت 2 روز در اراک برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار