وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

در واگذاری مخابرات به بخش غیردولتی بیشترین ضرر را مردم خواهند کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از کشیک نوروزی اداره‌کل پست استان یزد گفت: تجربه نشان می‌دهد با واگذاری مخابرات به بخش غیردولتی بیشترین ضرر را مردم خواهند کرد، از این‌رو، پست به بخش خصوصی واگذار نشده است.

کد مطلب: ۶۰۸۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دوشنبه 30اسفند در بازدید از کشیک نوروزی اداره کل پست استان، ارائۀ خدمات جدید به مردم و تأمین رفاه جامعه را محصول پست دانست و گفت: تلفیق خدمات پست با بازار ICT موجب ارتقای سطح خدمات‌دهی اداره پست به مردم شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سه ویژگیِ متدیّن بودن و باهوش بودن و پُرکار بودن را از عوامل ایجاد کنندۀ تحول دانست و اظهار امیدواری کرد: استان یزد که به داشتن این سه ویژگی مشهور است، برای ارتقای حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌ویژه موتور جستجوی پارسی‌جو دانشگاه یزد، شهر هوشمند یزد و نیز ارائۀ خدمات پست‌بانک و اداره پست همگام و الگویی برای دیگر استان‌ها باشد.
وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جزو معدود دستگاه‌هایی است که در همۀ نقاط کشور و در همۀ زمان‌ها حضور دارد، گفت: طبیعتأ این وزارت نقش مهمی در آگاه‌سازی جامعه و نیز انعکاس و اطلا‌ع‌رسانی اقدامات دولت به‌ویژه در حوزۀ فناوری ارتباطات و اطلاعات به مردم دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: بزرگترین افتخار دولت خدمتگزاری به مردم است و هیچ مدالی بر سینۀ دولت ارزشمندتر از این نیست که مردم بپذیرند دولت خدمتگزار آنها و کمک‌کننده به تسهیل اقدامات آنهاست.
واعظی ادامه داد: اکنون هدف پست افزایش ارتباطات است که این مهم با تلفیق خدمات پست با بازار ICT محقق شده است و باید در نظر داشت عنایت به تجارت الکترونیک موجب می‌شود امکان خدمات‌دهی به‌طور قابل‌توجهی افزایش یابد.
وی دربارۀ تلاش‌های دولت برای ارتقای معیشت کارکنان پست، یادآور شد: ادارۀ پست در ابتدای دولت تدبیر و امید شرکتی ورشکسته بود زیرا ورود نیروهای مازاد در دولت قبل به این اداره بسیار بود و بودجه این اداره بیشتر صرف پرداخت حقوق کارمند می‌شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همواره این سؤال در ذهن مسئولان بود که چرا باید همکاران ادارۀ پست شهروندانی درجۀ دو محسوب شوند از این‌رو، برنامه‌ریزی شد تا بدهی‌های ادارۀ پست پرداخت و تلاش شود دریافتی‌های کارکنان پست با توجه به دشواری‌های شغل آنان متعادل شود.
واعظی با بیان اینکه امسال دریافتی‌های کارکنان اداره پست به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: کارکنان پست امین مردم هستند و هدف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش خدمات و امکانات در حوزۀ ارتباطات به‌ویژه پست است.
وی خطاب به مسئولان حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این کشور با نسل جوان خود شکوفا می‌شود و توسعه می‌یابد و اگر به نیروهای جوان میدان داده نشود، آیندۀ مبهمی در انتظار کشور خواهد بود از این‌رو باید تربیت نیروی انسانی جوان را در اولویت گذاشت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دربارۀ هدف والای اداره پست افزود: محصول پست باید ارائۀ خدمات جدید به مردم و تأمین رفاه جامعه باشد؛ به‌گونه‌ای‌که محیط زیست حفظ شود و در زمان افراد جامعه صرفه‌جویی شود.
واعظی در خصوص واگذاری پست به بخش خصوصی، بیان کرد: تجربه نشان می‌دهد با واگذاری مخابرات به بخش غیردولتی بیشترین ضرر را مردم خواهند کرد، از این‌رو، پست به بخش خصوصی واگذار نشده است.
وی: در عین حال معتقدیم باید به بخش خصوصی نگاه مثبت داشت و از آن به‌عنوان کمک‌کننده به دولت استفاده شود و نیز باید روحیۀ پس‌زنیِ بخش خصوصی از بین برود.

/ خبرنگار: سجاد جدیدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار