روش یادگیری تسلط یاب مهمترین روش تدریس در کلاسهای کم جمعیت است

دبیر کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اجرای سیاست پوشش کامل تحصیلی در مناطق روستایی و عشایری گفت : با توجه به اینکه میانگین تراکم دانش آموزی در کلاسهای روستایی و عشایری زیر 12نفر است ، بهترین روشی که می تواند معلم به کار گیرد ،روش یادگیری تسلط یاب است.

کد مطلب: ۶۰۷۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان، خیراله خیرایی افزود : کلاسهای با نرم دانش آموزی پایین تر ، فرصت تعامل ونظارت آموزشی بیشتری برای معلمان فراهم می کند ، لذا تاکید در این کلاسها یادگیری درحد تسلط است .

وی خاطر نشان کرد : در یادگیری در حد تسلط اساسی ترین مفهوم « تسلط» است و تسلط به مقدار یادگیری واقعی یاد گیرنده و کسب مهارت اشاره می کند .

خیرایی ادامه داد : زمانی بیشتری که در این کلاس ها معلم در اختیار دارد باعث می شود تا دانش آموزان با تکرارو تمرین بیشتر تسلط بیشتری نسبت به مفاهیم آموزشی پیدا کنند و کنترل میزان تسلط هم از طریق آزمون های مرحله ای تکوینی و پایانی امکان پذیر می شود .

وی تمرین های گام گام، گفتارهای توضیحی درباره ی مفاهیم جدید ، تلاش برای تسلط بر مفهوم یا مهارت را از عوامل زمینه ساز تسلط بر یادگیری برشمرد و تاکید کرد : معلم در این روش نخست درس را می خواند واهداف یا هدف درس را معین می کند. خیرایی ادامه داد : معلم در مرحله دوم مفاهیم جدید را شرح می دهد؛گام های دستیابی به مهارت را معین می کند وابزارهای کمک آموزشی مناسب را تدارک می بیند .

وی تصریح کرد : در مرحله سوم ، تمرینی که دانش آموزان انجام می دهنند به هدایت و نظارت دقیق معلم وابسته است .

خیرایی تمرین هدایت شده و تمرین مستقل را مراحل دیگر این روش برشمرد و تاکید کرد : ارتقاء کیفیت آموزشی مهمترین راهبرد دستگاه تعلیم و تربیت است و باید به طرق مختلف در صدد تحقق این هدف بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار