سال تحصیلی آینده،هدایت تحصیلی 22هزارو721دانش آموز پایه نهم انجام ميشود

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان از ابلاغ شیوه نامه جدید هدایت تحصیلی به استان‌ها خبر داد و گفت: در سال تحصیلی آینده هدایت تحصیلی 22هزارو 721دانش آموز پایه نهم انجام می شود .

کد مطلب: ۶۰۶۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ؛ خدانظر دریکوند با اشاره به اجرای سیاست توسعه متوازن هدایت تحصیلی افزود : باید دانش آموزان را متناسب با علائق ؛ استعداد و توانمندی آنها به رشته هایی هدایت کرد که بتوانند در آن رشته موفق شوند .

وی بر این نکته تاکید کرد که گرچه آموزش و پرورش هدایت تحصیلی را وظیفه ذاتی خود می داند ولی اعتقاد دارد که باید در فرهنگ سازی این هدایت حصیلی سایر دستگاهها و نهادها همچون ائمه جمعه و جماعات ، شهرداری و شوراهای اسلامی شهر ؛ مدیران ارشد و رسانه ها نیز همکاری کنند .

دریکوند هدایت تحصیلی را امری مهم در زندگی دانش آموزان عنوان کرد و افزود : تصمیمی که دانش آموز در خصوص رشته تحصیلی خود می گیرد می تواند زندگی او را تحت الشعاع قرار دهد .

وی سیاست گذاری و برنامه ریزی را دو وظیفه مهم دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود : باید امکانات مناسب را برای رشته های مختلف فراهم کنیم تا دانش آموزان رغبت بیشتری برای تحصیل در رشته های دلخواه و مورد نیاز جامعه مانند رشته های فنی حرفه ای و کاردانش داشته باشند .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان هم افزود: آیین نامه جدید تغییر زیادی نکرده است و تنها تلاش شده تا بسط و گسترش بیشتری به آن داده شده و ایرادات و نواقص قبلی نیز تا حدود زیادی رفع شود .

محمد حسین اردشیر افزود : در واقع توزیع متوازن رشته‌ها و هدایت تحصیلی به سمت رشته‌ها با سرعت و شیب کمتری دنبال می شود.
وی در ادامه با اشاره به نقش سوابق تحصیلی دانش آموزان در انتخاب رشته گفت : از ۱۰۰ درصد امتیاز کل، ۳۰ درصد مربوط به آزمون های مشاوره ای، ۳۵ درصد مربوط به عملکرد و سوابق تحصیلی ، 10درصد نظر خواهی دبیران ، 10درصد نظر مشاوران و 5 درصد هم نظر والدین است

اردشیر در ادامه به آگاهانه و آزادانه بودن فرایند انتخاب تحصیلی اشاره کرد و گفت : هدایت تحصیلی تعاملی سه جانبه میان مشاور ، دانش آموز و خانواده با لحاظ کردن امکانات و محدودیت های محیطی است.

وی در پایان وظیفه مشاوران را در این مسیر مهم برشمرد و افزود : مشاوران باید دانش آموزان را توجیه کنند تا انتخاب اصولی و مناسبی در رشته تحصیلی خود داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار