دانش‌آموزان همیار طبیعت نقش ویژه‌ای در فرهنگ طبیعت‌دوستی دارند

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساری گفت: دانش‌آموزان همیار طبیعت نقش ویژه‌ای در فرهنگ طبیعت‌دوستی دارند و باید از این فرصت در راه آشنایی عموم مردم با این فرهنگ بهره برد.

کد مطلب: ۶۰۴۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، مهدی شکری در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه نقاشی و مقاله‌نویسی دانش‌آموزان با موضوع طبیعت، گفت: طبیعت گرچه طلاست اما نمی‌توان برای حفاظت آن را مانند طلا در مخزن نگه داشت بلکه احتیاج به فرهنگ سازی برای حفاظت از آن داریم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساری گفت: گرچه 250 هزار هکتار جنگل در منطقه ساری داریم که به صورت مکملی می‌توانیم با نیروهای صیانتی از آن محافظت کنیم اما این کافی نیست و به توجه همه‌ی جامعه نیازمندیم.

وی افزود: آموزش و پرورش با 13 میلیون دانش‌آموز مهم‌ترین جایگاه شروع فرهنگ دوستی با طبیعت است که درواقع با نیروی اندک به نتیجه‌ای بزرگ خواهیم رسید.

شکری با اشاره به ممنوع شدن برداشت چوب از جنگل‌ها گفت: باتوجه به نیاز مبرم به چوب در بخش صنایع، باید اشاعه و ترویج فرهنگ جدید زراعت چوب نیز در دستور کار قرار گیرد تا نیازمندی صنایع در این حوزه رفع شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساری با اشاره به تنوع نقاشی‌ و مقاله‌ی دانش‌آموزان مختلف با موضوع طبیعت گفت: از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانشجویان برتر دانشکده مقدسیه خواستیم تا این آثار را داوری کنند.

وی افزود: در تمامی آثار دانش‌آموزان دغدغه و نگرانی نسبت به طبیعت را حس کردیم و مشخص است که فرهنگ منابع طبیعی در دل تک تک آنها جای دارد و تنها نیاز به هدایت دارند که این بر عهده مربیان و اولیاست.

شکری در پایان تاکید کرد: منابع طبیعی تنها منحصر به یک سازمان نیست و باید دغدغه همه باشد و کل سال درخت کاشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار