اوليا ومربيان مدرسه عامل موفقيت دراجراي برنامه ها وفعاليتهاي مدارس هست

سرپرست دفتر برنامه ريزي انجمن هاي مدارس گفت:انتظار داریم اولیا دانش آموزان در قالب انجمن های اولیا و مربیان به امر برنامه ریزی و نظارت بر فرایندهای آموزشی و پرورشی مدارس بپردازندو مشارکت فاخری که مورد توجه ماست همین ایفای نقش اولیا دانش آموزان است .

کد مطلب: ۶۰۳۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران،نشست صميمي عباسپور سرپرست دفتر برنامه ريزي انجمن هاي مدارس ،آموزش خانواده ومشاوره اوليا وزارت آموزش وپرورش به همراه صدري رئيس اداره انجمن آموزش و پرورش شهر تهران و اعضاي انجمن اولياومربيان مدرسه شهيد چراغي آموزش و پرورش منطقه 5در محل اين مدرسه برگزار گرديد .

اهميت دادن به نقش وجايگاه انجمن اوليا ومربيان ،ايجاد سازوكارمناسب وتسهيل درپيگيري هاي مصوبات انجمن توسط مسئولين وقانون گذار ،دغدغه ونگراني هاي اوليا وانتظارات ايشان ازمسئولين مدرسه وانجمن اولياومربيان ، ضمانت اجرايي داشتن تصميمات ومصوبات انجمن هاي مدارس واقدامات موثر صورت گرفته توسط انجمن مدرسه ازاهم موارد مطرح شده توسط اعضاي انجمن مدرسه بود.

عباسپور به نقش وجايگاه انجمن اوليا ومربيان اشاره نموده وپيوند سرپرست دفتر برنامه ريزي انجمن هاي مدارس اظهار داشت : رویکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش در حوزه مشارکت اولیا در امور مدرسه مبتنی بر جلب مشارکت های فکری, مشورتی, تخصصی و مهارتی والدین است و مشارکت مالی آخرین اولویت مشارکتی است .

وی گفت: انتظار داریم اولیا دانش آموزان در قالب انجمن های اولیا و مربیان به امر برنامه ریزی و نظارت بر فرایندهای آموزشی و پرورشی مدارس بپردازندو مشارکت فاخری که مورد توجه ماست همین ایفای نقش اولیا دانش آموزان است .

عباسپور تصریح کرد: کارگروه های تخصصی و مهارتی در مدارس به سازماندهی والدین متخصص و ماهر و البته علاقمند و داوطلب می پردازد والدین در این کارگروه ها توانمندی های خود را برای رفع نیازهای متنوع مدارس بکار می گیرند .

وی در پایان بیان کرد : از اولیا انتظار دارم مطالبه گر باشند و ضمن آشنایی با حقوق خود در پی احقاق حق برنامه ریزی و نظارت و اجرا باشند .

در ادامه میرشفیعی خاطر نشان کرد : انجمن اوليا و مربيان مظهر همکاري خانه و مدرسه در امر تعليم و تربيت کودکان و نوجوانان است. خانه و مدرسه دو نهاد تربيتي مهم به شمار مي آيند که در صدر عوامل تاثيرگذار بر روند رشد و تکامل رفتار و منش دانش آموزان قرارداشته از اين رو مهمترين عامل در تربيت ورشد فکري و اخلاقي ، هماهنگي و همسويي نظري و عملي ميان مدرسه و خانواده است .

مدیرآموزش و پرورش منطقه 5 تهران عنوان کرد: اولیا به‌عنوان اولین مربیان کودکان و نوجوانان، می توانند در مسایل آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان مشارکت داشته باشند. با در نظر گرفتن این اصل است که می‌توان شاهد اجرای صحیح تعلیم و تربیت و رشد و تعالی دانش آموزان شدو اگر بخواهیم خانه و مدرسه را به شکلی دور و جدا از هم در نظر بگیریم هر کدام به تنهایی و بدون مشارکت هم بازدهی خوبی نخواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار