در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

حذف پایان‌نامه کارشناسی ارشد در دستور کار قرار ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره موضوع حذف پایان نامه دوره کارشناسی ارشد گفت: حذف پایان نامه از کارشناسی ارشد نیاز به زیرساخت هایی دارد و در حال حاضر در دستور کار قرار ندارد.

کد مطلب: ۶۰۲۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه پایان ‌نامه از مقطع کارشناسی ارشد حذف نشده است، اظهارداشت: بر اساس قوانین آموزش عالی کلیه دانشجویانی که در دوره آموزشی و یا پژوهشی کارشناسی ارشد تحصیل می کنند باید پایان ‌نامه ارائه دهند و وزارت علوم نیز در حال حاضر برای حذف پایان ‌نامه این دوره تحصیلی برنامه‌ ای ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: حذف پایان نامه از کارشناسی ارشد نیاز به زیرساخت هایی دارد و اینکه پایان ‌نامه به طور کلی از دوره کارشناسی ارشد حذف شود باید مورد بررسی و کار کارشناسی قرار بگیرد و در حال حاضر به هیچ‌ عنوان امکان ‌پذیر نیست.

به گفته وی، طبق ماده 25 آئین‌ نامه آموزشی وزارت علوم دانشجویان تنها در شرایط خاص و استثنایی می توانند با تایید دانشگاه و مراجع قانونی به جای ارائه پایان‌ نامه واحد درسی بگذارنند.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه زیر نظام آموزشی کارشناسی ارشد براساس پایان ‌نامه تعریف شده است، خاطرنشان کرد: حذف پایان نامه از دوره کارشناسی ارشد بدون اقدام کارشناسی شده اشتباه و غیرقابل قبول است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به موضوع حذف پایان نامه از دوره کارشناسی نیز توضیح داد: این موضوع هم اکنون در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است ولی هنوز نهایی نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار