جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان بویراحمد برگزار شد

جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان بویراحمد ظهر امروز به ریاست سید کرامت‌الله فرج‌زاده و با حضور سایر دستگاه‌ها برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۲۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کهگیلویه و بویراحمد، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد در این جلسه ضمن قدردانی از همکاری خوب آموزش و پرورش، کمیته امداد و بهزیستی که در آگاهی‌بخشی و سوادآموزی جامعه اهتمام دارند قدردانی می‌کنیم.

کرامت الله فرج زاده از همکاری خوب سازمان‌ها و نهادها و ارگان‌ها در اجرای سوادآموزی جامعه قدردانی کردند و گفت: با پیگیری خوب دستگاه‌ها خوشبختانه مشکلی برای باسواد کردن جامعه نداریم و برنامه‌ها به نحو مطلوب و شایسته در حال اجرا است و مانعی برای باسواد کردن تعداد محدود افراد بی سواد وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت سواد در جامعه اظهار کرد: تکنولوژی به گونه‌ای حرکت می‌کند که اگر فردی توانایی خواندن و نوشتن را نداشته باشد در زندگی با مشکلاتی مواجه می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد تصریح کرد: فلسفه وجودی آموزش و پرورش خواندن و نوشتن است که خوشبختانه تاکنون همت خوبی داشتند امیدواریم افرادی که توان خواندن و نوشتن را ندارند مورد توجه قرار گیرند.

این مسؤول اذعان کرد: در گذشته کمتر از نیمی از مردم کهگیلویه و بویراحمد از نعمت سواد بهره‌مند نبودند که به حول قوه الهی با همکاری نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها اکنون بی‌سوادی در کهگیلویه و بویراحمد ریشه کن شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: در جلسات مکرر تکرار شده که فشار زیادی به آموزش و پرورش وارد است که این فشار صرفا در خصوص افزایش تعداد مقاطع تحصیلی نیست بلکه بحث فقر است که دو اصطلاح فقر شهری و شهری شدن فقر بوده که افراد فقیری که به شهرستان وارد می‌شوند و امکان دارد تعداد افراد بی‌سوادی را وارد شهر کنند و به دلیل بی‌سواد بودن در جامعه‌ای که بخش اعظمی از آن را افراد باسواد تشکیل می‌دهد امکان بروز آسیب‌ها و معضلاتی را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار