كشف مواد مخدر ٩ درصد افزايش يافته است

وزير كشور گفت: كشت و توليد و اعتياد و مخاطراتى چون فقر از عواملى است كه اين مناطق را در معرض خطرات خود قرار مي‌دهد و از آن جا كه بيشتر كشورهاى منطقه توليد كننده مواد مخدر هستند، برگزاری اين نشست بسيار به موقع است.

کد مطلب: ۶۰۱۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران،عبدالرضا رحمانى فضلى وزير كشور در كنفرانس بين المللى تهران عليه مواد مخدر و جرائم سازمان يافته که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: اين براى اولين بار است كه مناطق آسياى غربى و مركزى و قسمت‌هايى از اروپا كه در مسير بالكان هستند به دور هم جمع شدند.

وى ادامه داد: با توجه به شصتمين كميسيون موادمخدر ما مي‌توانيم نظرات خود را به اشتراك بگذاريم. حضور فعال همه هيئت‌ها نتيجه خوبى خواهد داشت.
وزير كشور گفت: كشت و توليد و اعتياد و مخاطراتى چون فقر از عواملى است كه اين مناطق را در معرض خطرات خود قرار مي‌دهد و از آن جا كه بيشتر كشورهاى منطقه توليد كننده مواد مخدر هستند، برگزاری اين نشست بسيار به موقع است.
رحمانى فضلى گفت: كشت و توليد و توسعه نيافتن منطقه باعث شده كه اين منطقه تحت حمايت جهانى در مسير مبارزه با مواد مخدر قرار نگيرد و بايد با ايجاد برنامه اى از كشت و توليد مواد مخدر مثلا در كشورى همچون افغانستان جلوگيرى كرد و مافيا را از بين برد.
رحمانى فضلى ضمن اشاره به ميزان توليد موادمخدر در افغانستان تصريح كرد: بر اساس گزارشات در افغانستان ميانگين توليد موادمخدر در افغانستان ٤٣ درصد افزايش يافته كه باعث رفت و آمد از مرزها؛ پولشويى و سو استفاده افراط گرايان است. مبارزه با مافياى موادمخدر كار يك يا چند كشور نيست و مبارزه جهانى را مى طلبد.
وزير كشور ادامه داد: كشف و مبارزه با موادمخدر بسيار سخت‌تر و سنگين‌تر از مبارزه با پولشويى است. مبارزه با پولشويى ساز و كارهاى پيشرفته مي‌خواهد و جمهورى اسلامى ايران برنامه هاى بسيار خوبى در اين مورد دارد.
وى با اشاره به برنامه هاى جمهورى اسلامى ايران در مسير مبارزه با مواد مخدر گفت: ايران به عنوان اولين كشور در مسير بالكان كه مسيرى جرم خيز است در مقابله با عرضه و تقاضا مواد مخدر با كمك از برنامه هاى دينى خود را در پيش گرفته است. ايران مبادى ورودى و خروجى خود را به منظور ترانزيت مواد افيونى شديدا كنترل می‌كند.
رحمانى فضلى گفت: در سال ٢٠١٦ ما با حدود ٢ هزار و ٥٠٠ عمليات توانستيم كشف مواد مخدر را ٩ درصد افزايش دهيم. ايران زمينه هاى لازم را براى همكاری‌هاى امنيتى و اطلاعاتى هميشه فراهم كرده است. موفقيت مستلزم همكاری‌هاى هر چه بيشتر است و كشورهاى فرا منطقه اى نيز بايد خود را با ساختار منطقه اى هماهنگ كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار