در گفت و گو باپانا عنوان شد؛

تبعات تهدید اینستاگرامی به افشاگری/ محرومیت جدید در انتظار رحمتی

مهدی رحمتی بعد از اعلام محرومیت 4 جلسه ای در صفحه شخصی خود در اینستاگرام حرف های جالبی زد که به گفته کارشناسان حقوقی اگر کمیته اخلاق ورود کند و او نتواند از خودش دفاع کند و مستندات لازم را ارائه دهد باز هم ممکن است با خطر محرومیت روبه رو شود.

کد مطلب: ۶۰۰۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی پانا؛ مهدی رحمتی کاپیتان استقلال در جریان بازی با پرسپولیس تخلفاتی مرتکب شده بود که پس از بررسی کمیته انضباطی و با توجه به اینکه رحمتی از قبل یک محرومیت تعلیقی هم داشته اما به آن توجهی نکرده بنابراین محرومیت چهار جلسه‌ای برای او قطعی است البته که باشگاه استقلال به این موضوع اعتراض کرد اما مستندات کمیته انضباطی هم همین بود که رحمتی به دلیل این که از قبل محرومیت داشته و به آن توجهی نکرده بنابراین ای اعتراض مقبول واقع نمی‌شود و رأی محرومیت قطعی است.

البته که رحمتی هم بعد از این اتفاق بیکار ننشست و در اینستاگرام خودش صحبت‌های جالبی زد که اگر کمیته انضباطی به آن ورود کند رحمتی باید آن‌ها را اثبات کند. وی در صفحه مجازی اش نوشته بود: «اگر تا به امروز درباره این حکم ناعادلانه و عجیب و غریب ســکوت کردم، فقط به احتــرام آقای تاج بود. من حتی فکر می کنم در انتشار خبر پذیرفته نشدن تجدید نظر در آستانه بازی حساس نماینده ایران مقابل حریف عربستانی هم شیطنت و کینه شخصی وجود دارد!».

کاپیتان اســتقلال در ادامه با اشــاره به این که صحبت های زیادی بعد از بــازی با التعاون خواهد داشت، افزود: «اگر نمی توانم به فیفا شکایت کنم لااقل بعد از بازی با التعــاون درباره اتفاقات عجیب این روزهای فوتبال ایران صحبــت خواهم کرد. از نگاه پلیسی کمیته انضباطی به فوتبال ایران و سکوتش درباره کسر امتیازها گرفته تا حضور غیرفوتبالی ها، دو شغله ها و بازنشسته ها در فوتبال ایران!»

رحمتی در پایان پست خود آورده است: «کاش وزارت ورزش، قوه قضائیــه و نهادهای نظارتی به احوال این روزهای کمیته انضباطی فدراســیون فوتبال توجه بیشتری داشته باشند».

این صحبت‌های همگی نشان از یک جنگ بزرگ بین رحمتی و کمیته انضباطی است.او قرار است بعد از بازی با التعاون دست به افشاگری بزند و البته برخی افراد معتقدند حتی اگر رحمتی بعد از بازی هم سکوت کند به دلیل پست آخری که در صفحه اینستاگرامش گذاشته است ممکن است کمیته انضباطی از او سند و مدرک بخواهد و در صورتی که نتواند ادعایش را ثابت کند ممکن است باز هم محروم شود.

سید مهدی محمودی وکیل ورزشی درباره قطعیت این حکم به پانا گفت: حکم کمیته انضباطی به هیچ عنوان بر نمی گردد البته درست است که آیین نامه کمیته انضباطی قدیمی است و ما بارها اعلام کردیم باید به روز رسانی شود اما وقتی آن‌ها حکمی صادر می‌کنند و در دادگاه تجدید نظر هم رد می‌شود به این معنی است که حکم قطعی است و باید فرد خاطی جریمه اش را بپردازد در مورد رحمتی هم همین موضوع صدق کرده است بنابراین محرومیتش راباید بپذیرد.

وی در پاسخ اینکه اگر بازیکنی در جریان لیگ درگیری با داور پیدا کند می‌تواند هفته بعد در جام حدفی حضور پیدا کند که در این رابطه گفت: مرجع صادر کننده رای می بایست با دســتور موقت و اجرای رای بلافاصله بعد از ابلاغ کاری انجام دهد که دیگر بازیکنان از تکرار تخلف منع شوند اما این کار آن زمان انجام نشد و به نظرم رأی هم که اکنون صادر شده اگر قبلاً اعمال می‌شد یا تذکری داده می‌شد تاثیرگذارتر از این رأی بود.

محمودی در پایان به اظهارات رحمتی در صفحه اینستاگرامش اشاره کرد و گفت: به هر حال رأی قطعی است و کاپیتان استقلال باید 4 جلسه محرومیتش را سپری کند اما بعد از اعلام رأی موضوعی دیگر هم هم‌اکنون مطرح شده و حرف‌های جنجالی رحمتی که به نظرم شاید در این مورد هم کمیته اخلاق ورود کند و اگر نتواند از خودش دفاع کند باز باید منتظر محرومیتش باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار