وزیر آموزش و پرورش:

استان ها در چارچوب ضوابط نیروی انسانی وتوزیع هزینه هایشان اختیار دارند

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه موارد متعددی برای تفویض اختیار از ستاد به استان ها و مناطق وجود دارد که درحال بررسی است، گفت: استان ها در چارچوب ضوابط نیروی انسانی و توزیع هزینه های استانی اختیارات کامل دارند.

کد مطلب: ۶۰۰۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا،فخرالدین دانش آشتیانی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران با اشاره به نظرات مدیران کل استان ها درخصوص تفویض اختیار، ارزشیابی و هدایت تحصیلی، اظهار کرد: موارد زیادی در تفویض اختیار وجود دارد که باید با تغییر در ساختار ها نسبت به این مهم اقدام کنیم.

وی افزود: درباره اختیارات هزینه های اداری و مالی و همچنین چگونگی ساماندهی نیروی انسانی و توزیع بودجه های استانی براساس شاخص‌های عملکردی و توزیع بودجه،به استان ها اختیارات لازم از سوی ستاد داده می شود.

وزیر آموزش وپرورش درخصوص ساماندهی نیروی انسانی، تصریح کرد: توزیع متوازن نیروی انسانی در استان ها بهتراست برمبنای دوعامل کلاس و مدرسه صورت گیرد.

عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: باتوجه به پراکندگی جغرافیایی تعدادمدارس کم جمعیت در آموزش وپرورش زیاد است ودر این خصوص مدیران کل ساماندهی نیروی انسانی و همچنین نقل و انتقالات درون استانی را مدیریت کنند و نیازی به مجوزهای ستادی ندارد.

دانش آشتیانی با تاکید برچابک سازی ستادی، خاطر نشان کرد: اگر اختیارات بیشتری به مدارس واگذار شود، قطعا نیاز به نیروی انسانی در مناطق و استان ها به حداقل می رسد. وی به موضوع هدایت تحصیلی اشاره کرد و گفت: باید دراین موضوع به ضابطه مندکردن و عدم اجبار در انتخاب رشته توجه کرد.

وی ادامه داد: اگر دانش آموزی حدنصاب ورود به رشته ای را کسب کرد، آموزش وپرورش موظف است امکانات لازم را فراهم کند. وزیر آموزش وپرورش با اشاره به بحث هدایت تحصیلی در سال آینده، اظهار کرد: از هم اکنون باید برای مواجهه بهنگام و مطلوب در آگاهی بخشی دانش آموزان و خانواده ها برنامه ریزی کنیم ودر این راستا مدیران کل استان ها باید از ظرفیت همه بخش های استانی بهره ببرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار