نشست کارگروه بهبود کیفیت آموزشی سواد استان کردستان برگزار شد

با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان ششمین نشست کارگروه بهبود کیفیت آموزشی سواد آموزی استان کردستان در سال جاری با هدف کیفی کردن آموزش برگزار شد .

کد مطلب: ۶۰۰۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،در این نشست که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، معاونین پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی و توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش کردستان و اعضای کارگروه برگزار شد ، پیرامون رفع ضعف آموزشی کلاس های دوره های انتقال و شیوه های ارتباط سواد و مهارت های زندگی بحث و تبادل نظر شد .

در این نشست مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر ضرورت بررسی و ارائه راه کارهای مقتضی در خصوص رفع ضعف آموزشی کلاس های سواد آموزی دوره انتقال ، به تفاوت های فردی و وجود سواد آموزان با سنین مختلف و دلایل آن اشاره کرد .

وی نقش آموزش دهندگان در راستای بر طرف کردن ضعف آموزشی کلاس های دوره انتقال را تعیین کننده دانست و با تاکید بر ضرورت توانمند سازی آموزش دهندگان ، آماده سازی افراد برای ورود به دوره انتقال و اختصاص بخشی از ساعات آموزی این دوره به منظور آماده سازی سواد آموزان را از راه کارهای رفع ضعف آموزشی عنوان کرد .

در ابتدای این نشست رمضان یوسفی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان نیز گزارشی از مصوبات جلسه قبل و نتایج پیگیری های صورت گرفته ارائه کرد و از تحقق مصوبات خبر داد .

وی کیفی کردن آموزش را از اهداف جلسات کارگروه بهبود عنوان کرد و با بیان اینکه یکی از مشکلات آموزش کوتاه مدت ، فراموشی یادگیری در خلال فعالیت های روزمره است اظهار داشت : بهره گیری از روش های جدید در راستای رفع ضعف آموزشی دوره انتقال موثر خواهد بود .

هم چنین در ادامه این نشست معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی ، پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل و دیگر اعضای کارگروه نظرات و پیشنهادات خود پیرامون دستور کار جلسه ارائه کردند و بر آموزش و توانمند سازی آموزش دهندگان ، برگزاری دوره های آموزشی با حضور مدرسین مرتبط و همکاری مدارس در اجرای شیوه های ارتباط سواد و مهارت های زندگی در کلاس های سواد آموزی تاکید شد .

گفتنی است در این نشست صورتجلسات و مصوبات جلسات کارگروه بهبود کیفیت آموزشی سواد آموزی شهرستان های قروه و ناحیه دو سنندج مورد بررسی قرار گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار