در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

جلسه ویژه بحران خوزستان؛پنج شنبه/ماموریت کمیسیون انرژی چیست

نماینده مردم اهواز در مجلس با اعلام اینکه وضعیت استان خوزستان بحرانی است، از ارائه گزارش مجلس درباره مشکلات ناشی از گرد و غبار در جلسه فوق العاده ای که در روز پنج شنبه در این استان برگزار می شود خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۹۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد

همایون یوسفی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به وضعیت بحرانی استان خوزستان اظهارداشت: وضعیت استان خوزستان از نیمه بهمن ماه با گرد و غبار شدید روبرو شد و طی 10 روز گذشته وضعیت به بحران رسید و به قطع آب و برق بسیاری از شهرستان های استان منجر شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت استان خوزستان خسارات زیادی برای مردم استان و کشور دارد، گفت: شرایط در کشور عراق، کاهش ورودی آب از عراق باعث شد تا کانون های خارجی گرد و غبار فعال تر شود و از طرفی کانون های داخلی نیز که عمده آن ها به دلیل اقدامات سوء مدیریتی تشکیل شده موجب شد وضعیت استان به بحران تبدیل شود.

وی تأکید کرد: وضعیت مردم استان خوزستان نگران کننده است و همانطور که روز گذشته رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند، وضعیت مردم استان دلخراش است و باید مسئولان اقدامات جدی انجام دهند.

اجرای طرح‌های بدون پیوست زیست محیطی در استان خوزستان

یوسفی با اشاره به اینکه طرح هایی که در جنوب کشور انجام شده بدون پیوست محیط‌ زیستی بوده است، گفت: اجرای طرح هایی که پیوست محیط زیست ندارند از جمله انتقال آب از استان خوزستان به سایر استان ها موجب شد تا کانون های گرد و غبار در این استان افزایش یابد.

وی درباره ورود مجلس به موضوع بحران در استان خوزستان توضیح داد:همزمان با تشدید وضعیت بحرانی در استان خوزستان مجلس نیز همراه با دولت جلسات فوق العاده ای را هم در استان خوزستان و هم در تهران برگزار کرد و در این رابطه نشستی با مسئولان استان برگزار شد.

مأموریت ویژه کمیسیون انرژی مجلس برای حل بحران استان خوزستان

این نماینده مجلس افزود: کمیسیون انرژی از سوی مجلس مأمور شده تا با همکاری کمیسیون های مربوطه به ویژه کمیسیون بودجه، اعتبارات مورد نیاز برای استان خوزستان در سال 96 اختصاص یابد.

یوسفی در ادامه با اشاره به برگزاری یک نشست فوق العاده در روز پنج شنبه هفته جاری در استان خوزستان برای حل مشکلات پیش آمده نیز گفت: در جلسه ای که در مجلس برگزار شد قرار شد وزارتخانه های نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست گزارشی را آماده کنند و روز پنج شنبه در سفر به استان خوزستان این گزارش را با حضور مسئولان استان و مجمع نمایندگان خوزستان مورد بررسی قرار دهیم.

برگزاری جلسات بدون نتیجه مشکلات گرد و غبار را حل نمی‌کند

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس درخصوص راه حل مقابله با گرد و غبار در کشور گفت: ورود به موضوع گرد و غبار نباید عجولانه باشد چرا که با این وضعیت و با جلساتی که هیچ نتیجه ای ندارد، نمی توان مشکلات را آن طور که باید وشاید حل کند و مقابله با گرد و غبار به برنامه ریزی راهبردی نیاز دارد و باید این برنامه ها ضمانت اجرایی داشته باشد. علاوه بر آن حل مشکل گرد و غبار نیاز به اعتبارات لازم دارد ولی داشتن اعتبار تنها راه حل نیست بلکه مدیریت صحیح نیز لازمه اجرای برنامه هاست.

وی خاطرنشان کرد: همکاری مسئولان داخلی، خارجی و بین المللی برای مقابله با ریزگردها ضرورت دارد زیرا در بحث ریزگردها عوامل داخلی و خارجی اثرگذار هستند. مقابله با ریزگردها باید به صورت علمی و کارشناسی انجام شود اما زمانی که برای محیط زیست ضوابط قانونی رعایت نمی شود، نمی توان انتظار داشت که ریزگردها در خوزستان کاهش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار