با حضور وزیر انرژی روسیه و وزیر نیروی ایران :

آغازعملیات احداث نیروگاه 1400مگاواتی در سیریک

با حضور وزیر انرژی روسیه و وزیر نیروی ایران کلنگ احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک به زمین زده شد.

کد مطلب: ۵۹۹۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان؛عملیات اجرایی احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک، با حضور چیت‌چیان وزیر نیرو ایران و الکساندر نوآک وزیر انرژی روسیه در استان هرمزگان آغاز شد .

این نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی با همکاری شرکت تکنوپروم اکسپورت روسیه و شرکت ایران عمران آذرستان در منطقه ساحلی روستای کرپان شهرستان سیریک ساخته می‌شود و هم‌اکنون عملیات زیرسازی محوطه و سایت اصلی این نیروگاه به وسعت ۱۰۰ هکتار پایان یافته است .

این نیروگاه در قالب ۴ واحد ۳۵۰ مگاواتی و در طول مدت ۵۵ ماه ساخته خواهد شد اما یک واحد از آن بعد از ۴۲ ماه از آغاز عملیات اجرایی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و برق آن وارد شبکه می‌شود .

برای ساخت این نیروگاه ۱.۲ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری مشترک صورت می‌گیرد که با کامل‌ شدن ساخت آن، عملا انرژی مورد نیاز برای توسعه سواحل مکران تأمین می‌شود .

همین‌طور قرار است تا در مجاورت این نیروگاه، یک واحد آبشیرین‌کن نیز احداث شود .

به گزارش پانا از آیین آغاز عملیات ساخت و کلنگ زنی این پروژه مهم و عظیم ملی در جهت توسعه سواحل مکران وزرای انرژی روسیه و وزیرنیروی ایران،مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق ایران،استاندار هرمزگان،نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس و جمع زیادی از مسولان استانی و شهرستانی ومحلی حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار