مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

هم اکنون 47 شاخص اختصاصی را در حوزه آموزش و پرورش احصاء کرده ایم

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 47 شاخص اختصاصی را در حوزه آموزش و پرورش احصاء کرده ایم که 26 شاخص آن در حوزه آموزشی شامل آموزش متوسطه، ابتدایی، فنی حرفه ای و کاردانش، حوزه مدارس استثنایی، مدارس استعدادهای درخشان و حوزه سوادآموزی و .... هستند.

کد مطلب: ۵۹۹۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمد حسن قائدیها در کارگاه آموزشی توجیهی فرایند ارزیابی عملکرد سال 95 دستگاه های اجرایی استان اصفهان اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی کشور از نظر تعداد و وسعت دانش اموزان تحت پوشش محسوب می شود.

وی افزود: استان اصفهان از نظر تعداد دانش آموزان، سومین استان کشور شناخته شده است و امسال حدود 850 هزار دانش آموز در استان پوشش تحصیلی شده اند که از این تعداد، حدود 50 هزار نفر از آنها را اتباع خارجی تشکیل می دهند.

محمد حسن قائدیها ادامه داد: از تعداد 50 هزار نفر، حدود 52 درصد دانش آموزان در مناطق روستایی زندگی می کنند به طوری که41 منطقه و 6 ناحیه آموزش و پرورش در حال هدایت دانش آموزان هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از 210 مدرسه زیر 10 نفر دانش آموز اداره می شود و خدمات آموزشی و تربیتی ارائه می دهند.

وی بیان کرد: هم اکنون بالغ بر 98/4 درصد اعتبارات آموزش و پرورش مربوط به هزینه پرسنلی است و ماهانه به طور میانگین حدود 150 میلیارد تومان حقوق کارکنان شاغل و رسمی آموزش و پرورش اختصاص داده می شود بنابراین ارزیابی از این دستگاه، کار مشکلی است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که ارتباط آموزش و پرورش با روح و پیکر انسان ها است، بدون شک شاخص های ارزیابی باید به صورت مخصوص صورت بگیرد که قابل مقایسه با سایر دستگاه ها نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: در راستای تحقق ماده 81 و 82 قانون خدمات کشوری، اقداماتی صورت گرفته است از جمله تشکیل کارگروه مدیریت که در ذیل آن، کمیته هایی از جمله توسعه دولت الکترونیک، سرمایه انسانی، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم و مدیریت عملکرد قرار دارد که دبیرخانه کمیته مدیریت عملکرد اقدام به آسیب شناسی و ارزیابی دستگاه ها و دیگر اقدامات موثر می کند.

وی با اعلام اینکه 47 شاخص اختصاصی را در حوزه آموزش و پرورش احصاء کرده ایم که 26 شاخص آن در حوزه آموزشی است، گفت: شاخص هایی که در حوزه آموزشی هستند شامل آموزش متوسطه، ابتدایی، فنی حرفه ای و کاردانش، حوزه مدارس استثنایی، مدارس استعدادهای درخشان و حوزه سوادآموزی و .... هستند.

وی ادامه داد: 5 شاخص نیز مربوط به حوزه امور تربیتی است که شامل مشاوره، فعالیت های قرآنی و کتابخوانی و ...،8 شاخص مربوط به حوزه تربیت بدنی، سلامت دانش آموزان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، 8 شاخص اختصاصی در حوزه نیروی انسانی و ساختار نیروی انسانی در سه سطح ابتدایی، راهنمایی و متوسطه اول و دوم و ... تعریف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار