استاندار سمنان:

استقلال و آزادی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است

استاندار سمنان یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را استقلال و آزادی بیان کرد و گفت: هم اکنون در کشور استقلال وجود دارد، به این معنا که خودمان می توانیم کشورمان را اداره کنیم و فرد دیگری برای ما تعیین تکلیف نمی کند.

کد مطلب: ۵۹۹۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، محمدرضا خباز، در دومین هم آیند کرسی سخن با کودکان و نوجوانان کانون پرورشی و فکری در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی و هنری این اداره کل، در پاسخ به سوال یکی از نوجوانان حاضر در جلسه عنوان کرد: استقلال و آزادی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، چرا که ما با حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، کشورمان را خودمان اداره کرده و با آزادی بیان و اندیشه می توانیم در جامعه انتقادهای سازنده داشته باشیم.

وی یادآور شد: تا قبل از انقلاب اسلامی ایران، اداره امور به دست بیگانگان بود، اما هم اکنون حتی مسئول های شهری و روستایی را خود مردم انتخاب می کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه امروزه بر خلاف گذشته ما با حضور در انتخابات، یک فرد اصلح را خودمان انتخاب می کنیم، خاطرنشان کرد: این نعمتی است که انقلاب اسلامی به ما اعطا کرد تا از آزادی بیان برخوردار شویم، امروز همه در کشورمان همه مردم به یک اندازه حق رای دارند؛ مقوله ای که در گذشته نبود، حتی امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی به کرسی های آزاد اندیشی تاکید ویژه ای دارند که این مقوله به هیچ وجه در زمان طاغوت دیده نمی شد.

خباز با اشاره به اینکه آزادی بیان، اندیشه، اظهار نظر و انتقاد آسان در جامعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است، یادآور شد: هم اکنون همه می توانند از عالی ترین مقام اجرایی کشور به راحتی انتقاد کنند. اما تخریب و انتقاد 2 مقوله جدا از هم است و توهین و تخریب خلاف قانون است، اما مردم به راحتی می توانند با آزادی اندیشه و با خیال آسوده نظرات منتقدانه خود را بیان کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی اهداف فراوانی داشت و تا رسیدن به تمام اهداف فاصله زیادی باقی مانده است و به کمک نسل سوم که کودکان و نوجوانان هستند می توان به اهداف انقلاب دست یافت، تصریح کرد: آرزوی همه این است که در آینده کشور به خوبی پیش برود و اهدافی که امام راحل(ره) و شهدا برای آن تلاش کرده اند، به ثمر بنشیند.

استاندار سمنان با اشاره به این مطلب که هزینه در کانون پرورشی فکری و آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده است، گفت: کودکان و نوجوانان با شرکت در این هم آیندهای کرسی سخن خود را برای شرکت در کرسی های آزاد اندیشی، علمی، مدیریتی کشور در آینده آماده می کنند.

خدمت‌رسانی اولویت مسئولان است

خباز در پاسخ به نوجوان دیگر سمنانی مبنی بر این که بزرگترین اولویت شما در زندگی چیست، گفت: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که امنیت و خدمت‌رسانی را در آن مدیون خون شهدای انقلاب هستیم؛ لذا من معتقد هستم خدمت به مردم و جامعه باید نخستین اولویت های من باشند؛ چرا که هیچ چیز به اندازه خدمت به مردم، انسان را عزیز و سرافراز نخواهد کرد و ما را نیز در برابر شهدا شرمسار نمی کند. امروز خدمت‌رسانی به آحاد مردمی که این چنین نیکو پای انقلاب ایستاده اند برای همه ما مسئولان افتخار است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر امروز نوجوان بودید چه امکاناتی را نیاز داشتید، به گونه ای که هم جنبه تربیتی و نصیحت گونه فواید کتاب را به نوجوان پرسشگر باز گرداند و هم باعث شود تا او دیگر مقوله کتابخوانی را تا پایان عمر فراموش نکند، بیان کرد: کتاب؛ زیرا هیچ چیزی برای نوجوان ضروری تر از کتاب نیست و من تاکید می کنم که شما مطالعه روزانه را در برنامه تان داشته باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار