آموزش طرح خادم به 3 هزار خانواده مازندرانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از مراجعه تیم‌های تسهیلگر آموزش طرح ملی خادم به منازل 3073 خانوار مازندرانی خبرداد.

کد مطلب: ۵۹۹۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، مجتبی اکبری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) در یک هفته گذشته تیمهای تسهیلگر آموزش طرح مزبور با مراجعه به منازل 3073 خانواده در شهرهای مختلف استان به ارائه نخستین مرحله از آموزشهای امدادی پرداختند.

وی افزود: طرح ملی «خانواده آماده در مخاطرات» یا جنبش «خادم»، یک تلاش دسته‌جمعی است برای آموزش خانواده‌های ایرانی، برای اینکه بتوانند در برابر مخاطراتی که آنها را تهدید می‌کند، آماده شوند.

اکبری گفت: برای افزایش تاب آوری جامعه که همان تقویت قدرت جامعه برای بازگشت به وضع عادی پس از وقوع مخاطرات است، ارائه آموزش های همگانی مؤثر ضروری است.دکتر اکبری گفت؛ برای اجرای طرح خادم در مازندران ده هزارخانواده را انتخاب کردیم و شعار محوری و اختصاصی ما هم در استان «من خانواده ام را دوست دارم» می باشد. وی افزود؛ در قالب این طرح که هم اکنون در مناطق مختلف استان در دست اجرا می باشد ، رابطین و تسهیل گران آموزش دیده و مجرب جمعیت هلال احمر به منازل شهروندان مراجعه نموده و اطلاعات تدوین شده امدادی را در قالب بسته آموزشی کوتاه مدت و فشرده به اعضای خانوار ارائه می نمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: مراجعه به در منازل خانوارها توسط داوطلبان و امدادگران هلال احمر در12 نوبت انجام می شود و درهرنوبت آموزش های کوتاه و سرپایی به مدت 5 تا 10 دقیقه ارائه می شود، سپس به هر کدام از خانواده ها کد ثبت شده در شعبه جمعیت هلال احمرشهرستان مورد نظر تعلق می گیرد.

اکبری گفت: پس از پایان اجرای آزمایشی این برنامه در پایان سال 95، طی یک برنامه پژوهشی نقاط قوت و ضعف مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و از سال 96 اجرای آن در بعد وسیع تری صورت می گیرد.

وی افزود: آنچه مهم است همکاری و تعامل شهروندان با عوامل جمعیت هلال احمر که درواقع تسهیل گران این فرآیند ملی و مهم هستند ، شرط موثر موفقیت این برنامه است و از تمامی خانواده ها می خواهیم با نیروهای جمعیت هلال احمر استان همکاری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار