در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

مناقشه میان وزارت بهداشت و تامین اجتماعی/اختلال در روند درمان بیماران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با ارائه خدمات بدون پوشش بیمه با سیاست های دولت و مجلس منطبق نیست از طرحی برای پرداخت بدهی های تأمین اجتماعی به مراکز درمانی تا پایان سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۹۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد

رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در خصوص بدهی تأمین اجتماعی به مراکز درمانی گفت: تأخیر در پرداخت بدهی تأمین اجتماعی به مراکز درمانی موجب اختلال در روند درمانی و سیستم بهداشت و درمان شده و بسیاری از مراکز درمانی قادر به ارائه خدمت به بیماران نیستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به توقف ارائه خدمات درمانی به مردم به بهانه پرداخت نشدن بدهی بیمه ها گفت: این اظهارات قابل قبول نیست چرا که موجب آسیب دیدن مردم می شود و ارائه خدمات آزاد به بیماران به هیچ عنوان قابل قبول نیست و سازمان تأمین اجتماعی باید نسبت به پرداخت بدهی خود به مراکز درمانی اقدام جدی کند.

وی با اشاره به بهانه سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر عدم اعتبار کافی برای پرداخت بدهی به مراکز درمانی گفت: خدمات درمانی که بیمه هستند نباید به صورت آزاد به مردم ارائه شود زیرا بیشتر افرادی که تحت پوشش بیمه قرار دارند از طبقه متوسط جامعه هستند و نمی توانند به خدمات آزاد مراکز درمانی دسترسی داشته باشند.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه مراکز درمانی از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند، گفت: در شرایطی که بیمارستان های دولتی در شرایط سختی قرار دارند و نمی توانند از پس هزینه های خود برآیند باید تدابیری اتخاذ شود تا حداقل بخشی از بدهی ‌های تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت پرداخت شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: اختلال در سیستم بهداشت و درمان به نفع و صلاح کشور نیست و این مشکلات باید از سوی دولت مدیریت شود تا بیماران دچار ضرر و آسیب نشوند.

وی با بیان اینکه عدم پرداخت بدهی تأمین اجتماعی به مراکز درمانی موجب می شود پزشکان رغبتی به انجام خدمت در بیمارستان های دولتی نداشته باشند، گفت: وقتی خدمات درمانی بیمه نباشد و معوقات سازمان های بیمه گر به موقع پرداخت نشود، پزشک متخصص از ارائه خدمات در بخش دولتی ناامید می شود.

این نماینده مجلس درخصوص طرح مجلس برای پرداخت بدهی بیمه ها به مراکز درمانی نیز توضیح داد: مجلس بارها درباره اختلاف بین دو وزارت خانه بهداشت و کار برای عدم پرداخت مطالبات بیمارستان ها از سوی تامین اجتماعی تذکر داده است و مقرر شد تا کمیته ای تشکیل شود که این موضوع بررسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار