افضلی: اقلید قابلیت تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی شمال فارس را دارد

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقلید به دلیل قرار گرفتن در چهاراه‌های اصلی مواصلاتی و بهره‌مندی از امکانات مطلوب جغرافیایی به راحتی قابلیت تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی شمال فارس را دارد.

کد مطلب: ۵۹۸۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه سیاسی پانا، سیدحسن افضلی طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با موقعیت ویژه و واقع شدن در چهارراه مواصلاتی چهار استان و قرار گفتن در مسیر شرقی غربی طریق الرضا و همچنین مسیر شمالی جنوبی آزادراه اصفهان شیراز و از همه مهمتر واقع شدن در محل تلاقی راه آهن اصفهان - شیراز - یزد - یاسوج می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد منطقه داشته باشد.

وی افزود: اقلید با تولید سالیانه بیش از 230 هزار چغندرقند، 120 هزار تن سیب زمینی، 170 هزار تن سیب درختی، 80 هزار تن حبوبات و 70 هزار تن گندم بهترین شرایط را برای ایجاد صنایع مختلف غذایی، تبدیلی و بسته بندی را دارد و بیشترین صرفه اقتصادی را برای سرمایه گذاران خواهد داشت.

افضلی تصریح کرد: آیا سزاوار است در شهرستانی با چنین ظرفیت اقتصادی به دلیل واردات محصولات بی کیفیت، تحریم، عدم حمایت از صنعتگران و بهره نجومی وام‌ها نه تنها از وجود صنایع بزرگ محروم باشد بلکه همان حداقل صنایع کوچک و متوسط موجودش نیز زمین گیر باشد و درگیر بحران بیکاری باشد و متاسفانه هیچ عزم جدی در راستای حل این معضل بزرگ مشاهده نمی شود.

وی تاکید کرد: شهرستان اقلید با داشتن مردمی خونگرم و مهمان نواز، آب و هوای مطلوب، قدمت 7500 ساله، تفرجگاه های متعدد، صنایع دستی زیبا و امکانات مواصلاتی و معطر بودن به عطر وجود حضرت ثامن الحجج تمامی مولفه های مورد نیاز جهت تبدیل شدن به منطقه ای پرجاذبه برای گردشگری را دارد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود خطاب به مسئولین، گفت: آیا انصاف است که در چنین شهرستانی نه تنها از این همه نعمت های خدادادی در راستای حل مشکل اشتغال و رونق اقتصادی استفاده نشود؟ بلکه به دلیل عدم رسیدگی به راه های مواصلاتی هر روز شاهد حادثه ای همچون سقوط اتوبوس حامل زائرین اربعین حسینی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار