معاون پرورشی،فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان:

رتبه نخست آموزش و پرورش خوزستان در مسابقات فرهنگی، هنری دانش آموزی

معاون پرورشی،فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: آمار ثبت نامی 384 هزار نفری دانش آموزی نشان دهنده رتبه نخست آموزش و پرورش خوزستان دربرگزاری مسابقات فرهنگی، هنری در کشور است.

کد مطلب: ۵۹۷۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان، مهدی رفیعی دهکردی در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به لزوم توجه به برگزاری جشنواره های قرآنی گفت: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، عترت و نماز در بین دانش آموزان، خانواده ها و جامعه، ایجاد فضای معنوی مناسب در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و روانی،هدایت مدارس در توجه هر چه بیشتر به تربیت دینی دانش آموزان ،افزایش معرفت دینی و شناخت مبانی اعتقادی و شناسایی نخبگان قرآنی و معرفی آنها به جامعه از اهداف برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در آموزش و پرورش خوزستان است.

وی با اظهار اینکه استان خوزستان دارای 76 برگزیده کشوری در بخش مسابقات قرآنی است، تصریح کرد: تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی یکی از ساحت های تعلیم و تربیت است که در سند تحول بنیادین نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

رفیعی دهکردی برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری را یکی دیگر از اولویت های مجموعه پرورشی، فرهنگی در استان خوزستان برشمرد و خاطر نشان ساخت: این مسابقات در دو محور ادبی و پژوهشی و در 56 رشته در سطح استان در حال برگزاری هستند و استان خوزستان با دارا بودن آمار ثبت نامی 384 هزار نفری از دانش آموزان در این مسابقه ها دارای رتبه نخست کشوری در این حوزه است.

وی گفت: تربیت هنری نیز از اولویت های سند تحول بنیادین است و از این رو برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری نیز باید در استان مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار