کارشناس خانه معدن درگفت وگو با پانا:

ایجاد زیرساخت های تولیدات معدنی از وظایف دولت هاست

کارشناس خانه معدن گفت: ایجاد زیرساخت های کار فرآوری معادن از تکالیف دولت است اما دولت ها بدون انجام کار زیرساختی برای بهره برداران از آنها می خواهند تا تمامی امور مربوط به فرآوری و افزایش ارزش افزوده را خود انجام دهند.

کد مطلب: ۵۹۷۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد

شهین نوایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا تصریح کرد : ایجاد زیرساخت های کار فرآوری معادن از تکالیف دولت است اما دولت ها بدون انجام کار زیرساختی برای بهره برداران از آنها می خواهند تا تمامی امور مربوط به فرآوری و افزایش ارزش افزوده را خود انجام دهند و این درحالی است که در تمامی کشورهای توسعه یافته ایجاد زیرساخت ها از وظایف دولت محسوب شده و در زمینه آن اقدام می شود .

کارشناس خانه معدن عنوان کرد: به نظر نمی رسد با شرایط به وجود آمده اقبال بهره برداران معدنی به تدریج کاهش یابد و طبیعی است که اشتغال موجود در این بخش تحت تاثیر قرار خواهد گرفت .

وی تصریح کرد: در زمینه توسعه معادن طبیعی است که زیرساخت ها باید فراهم باشد و قیمت ها در بازار جهانی نیز تاثیر مستقیمی بر توسعه معادن خواهد داشت به عبارتی تولیدات داخلی باید قدرت رقابت را داشته باشد .

نوایی عنوان کرد: چین می تواند به راحتی مواد معدنی را ارزان تر از قیمت های تمام شده وارد ایران کند به همین دلیل دولت باید کاری کند که تولید برای بهره بردار معدنی کشور مقرون به صرفه باشد .

کارشناس خانه معدن با بیان اینکه باید مشخص شود که چه مواد معدنی در کشور مورد لزوم است و نباید صادر شود ،تصریح کرد: تعرفه صادرات مواد معدنی بالاست و تمایل به صادرات کاهش یافته بنابراین استراتزی تولید صادراتی در بخش معدن نیازمند بازنگری است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار