مدیرکل کاردانش آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا عنوان کرد؛

تحصیل 23 هزار هنرجو در 13 رشته مهارتی مرتبط با پوشاک و خیاطی

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر بیش از 23 هزار هنرجو در 13 رشته مهارتی مرتبط با پوشاک، طراحی و خیاطی در حال تحصیل هستند.

کد مطلب: ۵۹۶۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد

سید مصطفی آذرکیش در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در خصوص جذب هنرجویان به بازارکار اظهار کرد: یکی از برنامه های اصلی شاخه کاردانش متناسب سازی آموزش با نیاز بازار کار است به همین منظور مشاغلی که در راستای نیاز بازار کار هستند بیشتر و جدی تر مورد توجه قرار می گیرند.

وی ادامه داد: رشته هایی مانند طراحی دوخت پوشاک، خیاطی و پوشاک از جمله رشته هایی هستند که با توجه به نیاز بازار کار در حیطه برنامه های شاخه کاردانش برنامه ریزی شده و شرایط خوبی دارند. بیش از 23 هزار هنرجو در 13 رشته مهارتی مرتبط با پوشاک، طراحی و خیاطی در حال فعالیت و تحصیل هستند.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: تنوع رشته های مهارتی کمک می کند تا نیاز بازار کار را پاسخ گو باشیم از جمله فعالیت هایی که برای تقویت رشته انجام می دهیم آموزش همراه با تولید است که یکی از سیاست های اولویت دار در شاخه کاردانش نیز محسوب می شود.

وی عنوان کرد: دستیاری طراحی لباس، دوخت و ترمیم، خیاطی مردانه دوز، خیاطی لباس شب و عروس، لباس زنانه، خیاطی دوخت های تزیینی، دوخت لباس های محلی، طراحی لباس های مهارتی از جمله رشته های فعال در کشور هستند.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای دیگر که ما در این قسمت در حال انجام هستیم، همکاری و مشارکت در برنامه های کارگروه مد و لباس است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد: در سال گذشته نیز با مشارکت هنرجویان هنرستان های کاردانش و اداره کل فرهنگی و هنری معاونت پرورشی نمایشگاهی برپا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار