وزیر آموزش و پرورش:

پیش نویس تشکیل سازمان نظام معلمی تنظیم شده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه ششم و بودجه سال 96 ترتیبی اتخاذ کرده ایم که بتوانیم اساسی تر وضعیت معلمی و معلمان را در نظر بگیریم و امیدواریم اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

کد مطلب: ۵۹۲۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در حاشیه مراسم سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و نواختن زنگ گلبانگ انقلاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانش آموزان در پیروزی انقلاب نقش بسیار موثری داشتند و با حضور خود در گرفتن این سالگرد مجددا یادآوری می کنیم که دانش آموزان با تعهد بر مسئولیت اجتماعی که در صحنه انقلاب دارند می توانند تاثیر بسیار بالایی را در ادامه کار داشته باشند زیرا دانش آموزان مدیران آینده کشور هستند.

تقویت روحیه مسئولیت پذیری و تعهد اجتماعی دانش آموزان

وی افزود: ما باید در نظام تعلیم و تربیت و مدارس در بحث مهارتهای زندگی و تقویت روحیه مسئولیت اجتماعی و تعهد اجتماعی و دین باوری دانش آموزان تاکید بیشتری داشته باشیم.

دانش آشتیانی با اشاره به این فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که" اگر تهذیب نباشد علم هم به درد نمی خورد"گفت:اگر بخواهیم مدیران آینده ما مدیرانی باشند که بتوانند این انقلاب را براساس اندیشه های حضرت امام و مقام معظم رهبری ادامه دهند؛نیازمند این هستیم که این باورها در این دانش آموزان تقویت کنیم.

دهه فجر، خبر خوش برای فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا خبر خوشی برای دانش آموزان و فرهنگیان دارید؟ گفت: خبر خوش که همین ایام است ، ایام دهه فجر خودش خبر خوش است برای اینکه معلم و دانش آموز در کلاس و محیط مدرسه خود می توانند تاریخ انقلاب و فداکاری های انقلاب را به دانش آموزان تدریس کنند و با تعاملی که با یکدیگر می توانند داشته باشند در تربیت نسل آینده موفق خواهند شد.

افزایش اختیارات مدیران مدارس

وی گفت: با توجه به بحث مدرسه محوری باید برنامه ها و مقررات و ضوابط را طوری طراحی کنیم که اقتدار مدرسه و اختیار معلم و دانش آموزان را افزایش دهیم و سعی کنیم که محیط مدرسه را به یک محیط شاداب تبدیل کنیم؛ شاید این به عنوان یک هدیه در دهه انقلاب برای دانش آموزان باشد که فشار روحی که در مدرسه دارند کاهش پیدا کند. یکی از مهمترین کارهایمان، تفویض اختیارها به مدارس است و باید طوری تنظیم شود که بیشترین اختیار در دست مدیر مدرسه باشد.

تقویت اعتماد به نفس و کمک به کاهش آسیب های اجتماعی

دانش آشتیانی در ادامه در پاسخ به این سوال که شما بحث پرورشی را در اولویت دانستید چه توضیحی در این زمینه دارید افزود: بله این نظام آموزشی در دنیا نیز وجود دارد که بحث تقویت مهارتهای زندگی برای دانش آموزان نقش کلیدی دارد و اگر آسیب های اجتماعی زیاد در جامعه را ریشه یابی کنیم می بینیم ریشه آن در این است که در نظام تعلیم و تربیت باید روی مسئله تقویت مهارتها، اعتماد به نفس و مسئولیتهای اجتماعی،دین باوری تاکید بیشتری داشته باشیم.

امیدواری به رخ دادن اتفاقات خوب در برنامه ششم برای فرهنگیان

وی در پاسخ به سوال که برای دغدغه های معیشتی فرهنگیان چه برنامه ای دارید گفت: ما کارگروه هایی را برای این موضوع گذاشته ایم. در برنامه ششم و بودجه سال 96 ترتیبی اتخاذ کرده ایم که بتوانیم اساسی تر به بحث معلمی و معلمان بپردازیم.امیدواریم اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد اما به دلیل اینکه برنامه ششم در شورای نگهبان است و هنوز به تصویب نرسیده الان نمی توانیم در مورد بندهای آن اظهار نظر کنیم. فکر می کنم برنامه های خوبی در آینده برای فرهنگیان در نظر بگیریم.

رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار پانا مبنی بر اینکه آیا برای رتبه بندی معلمان برنامه خوبی دارید؟ ادامه داد: این موضوع هم یکی از مواردی است که در طرح های خود برای بهبود معیشت معلمان در نظر گرفته ایم .

وضعیت کلاس های فرسوده سراسر کشور

وی در پاسخ به این سوال که خود در صحبتهایتان گفته اید 68 هزار کلاس فرسوده در کشور داریم با این شرایط چه برنامه ای برای این موضوع دارید گفت: 68 هزار کلاس درس ما نیازمند تخریب و بازسازی است البته در دولتهای قبل نیز برنامه هایی در این زمینه وجود داشته و در هر سال تعداد کلاسها بیشتر شده که امیدواریم با برنامه ریزیهایی که انجام داده ایم سرعت بیشتری به این کار داده شود.

کارگروههای ویژه برای رسیدگی به معیشت فرهنگیان

وی گفت: برای بحث های معیشتی کارگروهی تشکیل داده ایم که به محض اعلام نتایج و بررسی ابعاد این موضوع اطلاع رسانی می شود. با توجه به اینکه این کارگروه ابعاد و محورهای مختلفی دارد و هنوز قطعی نشده، اکنون توضیح بیشتری در این زمینه وجود ندارد .

تهیه پی شنویش تشکیل سازمان نظام معلمی

وزیر آموزش و پرورش در مورد تشکیل سازمان نظام معلمی گفت: این مسئله بحثی بود که در برنامه های کوتاه مدت خود به آن توجه داشتم و برای آن کارگروهی تشکیل شده است. پیشنویس تشکیل نظام معلمی تنظیم شده که امیدواریم تا پایان فعالیت دولت یازدهم به مرحله اجرا برسد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد:برای تشکیل این سازمان باید پیشنویس ابتدا به دولت و از آن مسیر به مجلس ارائه شود و پس از این مراحل در دستور کار قرار گیرد.

پیگیری وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان

دانش آشتیانی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر چگونگی نظارت ها بر صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده صندوق ذخیره فرهنگیان روال برنامه های جاری را در پیش گرفته و در کنار این فعالیتها به تخلفات صندوق و بانک سرمایه توجه کردند و آن را مورد پیگیری قرار می دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار