هند: به واردات کود اوره ایران ادامه می‌دهیم

خبرگزاری پانا: هند با اشاره به خرید حدود دو میلیون تن مواد مغذی خاک از جمهوری اسلامی ایران در سال مالی گذشته این کشور (اول آوریل ۲۰۱۱ تا آخر مارس ۲۰۱۲)، تاکید کرد، به واردات کود اوره از ایران ادامه خواهد داد.

کد مطلب: ۵۸۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سریکانت کومار جنا، وزیر دولت هند در بخش آمار و اجرای برنامه، روز جمعه (۲۲ فوریه، ۴ اسفند) در مجلس اعلای پارلمان این کشور گفت، هند از آغاز سال مالی جاری این کشور در اول آوریل ۲۰۱۲ تا ۱۵ فوریه ۲۰۱۳ میلادی، یک میلیون ششصد تن کود اوره از ایران وارد کرده است.

سال مالی در هند از ابتدای آوریل هر سال آغاز می‌شود و آخر مارس سال بعد به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری پرس تراست هند، سریکانت جنا در ادامه تصریح کرد، هند که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از کود اوره خود را وارد می‌کند، در همان بازه زمانی، در مجموع هفت میلیون و هشتصد و چهل هزار تن اوره خریداری و بیست و یک میلیون و نهصد و هشتاد هزار تن از این نوع کود شیمیایی را تولید کرده است.

در سال مالی ۲۰۱۱-۲۰۱۰ در هند، میزان واردات کود اوره این کشور از ایران یک میلیون و صد و سی هزار میلیون تن اعلام شده است، درحالی که این کشور در سال مالی ۲۰۱۰-۲۰۰۹ ، دو میلیون و هفتصد و شصت تن کود شیمیایی اوره از ایران خریداری کرده است.

دولت هند در سال ۲۰۱۲ میلادی ضمن اعلام رفع ممنوعیت از واردات کود اوره از ایران، از شرکت تجاری هند خواست روند مناقصه جهانی که بر مبنای آن شرکت تامین‌کنندگان ایرانی‌تبار در مناقصات ممنوع بود را اصلاح کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار