فولادوند راد در نشست امضاء تفاهم نامه پیوند مسجد و مدرسه:

نسل جوان بزرگترین سرمایه یک جامعه برای پیشرفت است

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت:با انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، تمدن اسلامی در ترویج آموزه های اسلام ناب محمدی (ص) جان دوباره ای گرفت، به طوری که آموزش و پرورش با تقدیم 36 هزار دانش آموز شهید و 5 هزار معلم شهید در اعتلای این فرهنگ نقش بسزایی داشت.

کد مطلب: ۵۶۸۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران، نشست مشترک پیوند مسجد و مدرسه و امضاء تفاهم نامه همکاری با حضورعبدالرضا فولادوند راد مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران،حجت الاسلام حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد،مجتبی هاشمی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل،ائمه جماعات مناطق 21 گانه شهرستانهای استان تهران، معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و کارشناسان اداره معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در مرکز فرهنگی،آموزشی محراب برگزار شد.

در این مراسم عبدالرضا فولادوند راد در سخنانی اظهار کرد: در گذر تاریخ تمدن اسلام می بینیم که مساجد در تعلیم و تربیت نقش بسزایی داشته اند،تمدنی که توسط رسول مکرم اسلام (ص) پایه گذاری شد وبعد در مناطق مختلف از جمله حضور مسلمانان در اندولس،حکومت فاطمیون در مصر، سلسله های حاکم در ایران و حتی شبه قاره هند این نقش بخوبی پیداست، که با توسعه استعمار این نقش کلیدی مورد تضعیف واقع شد.

وی گفت: استعمارگران با مطالعه بر روی نقش مسجد در تربیت نیروی انسانی به دنبال تضعیف این پایگاه‌ها افتادند، برای نمونه در هند استعمارگران ابتدا به مدارس و مساجد آنها حمله بردند و با ترویج فرقه های ضاله وهابیت در اهل سنت و بهایت در مذهب تشیع سعی کردند ابتدا اسلام و سپس تعلیم و تربیت را نابود سازند.

فولادوند راد افزود: متاسفانه جامعه اسلامی امروزما از آسیبهای اجتماعی رنج می کشد و وجود این مشکلات بدلیل فاصله ما با مساجد است.

وی در ادامه گفت: در حوزه آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ما هر ساله با رشد 5 یا 6 درصدی دانش آموز مواجه هستیم ، بطوری که همین امسال، 77 هزار دانش آموز از فرهنگ های مختلف و حتی از فِرَق گوناگون به مدارس ما اضافه شده است.

مديركل آموزش و پرورش شهرستان های تهران با بیان اینکه بیش از 50 درصد مباحث آموزش و پرورش برگرفته از مباحث دینی هستند، گفت: باید در راستای تبلور اقدامات دینی و جذب دانش آموزان به مساجد تلاش بیشتری داشته باشیم.

فولادوند راد افزود : 50 هزار کارمند فرهنگی و 30 هزار کلاس درس بهترین فرصت را برای نشر احکام اسلام و مساجد فراهم می‌کند، پس افکار دانش آموزان باید مدنظر قرار گیرد، امروزه هجوم سریع فضای مجازی که برای ساقط کردن نظام ایران است و دلار برای آن خرج می‌کنند باید با یک برنامه‌ریزی درست به مقابله با آن رفت.

وی در پایان گفت: امضای تفاهم‌نامه خوب است اما فقط در حد امضا نباید باشد بلکه باید به نتایج آن نیز فکر کرد و امید است پس از هر شش ماه یکبار طی جلسه‌ای نتیجه کار را بررسی کرد و چنانچه معضل و مشکلی بود بتوان آن را برطرف کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار