فرماندار سمنان:

نیازسنجی خانواده ها به منظور رفع نیازهای ورزشی امری ضروری است

فرماندار سمنان با اشاره به اینکه یازسنجی خانواده ها به منظور رفع نیازهای ورزشی امری ضروری است، گفت: بهترین راهکار این است که مدیران دستگاه های مرتبط با این حوزه، خلاقیت و نوآوری در ورزش همگانی و ایجاد موارد انگیزشی را در دستور کار خود قرار دهند.

کد مطلب: ۵۶۶۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از سمنان، سیدعباس دانایی، در نشستی با رئیس شورای ورزش های همگانی سمنان در محل فرمانداری شهرستان سمنان، با بیان اینکه باید به پایه های ورزش از سنین کم توجه ویژه داشت، افزود: توسعه ورزش همگانی اولویت کار مسئولان در سمنان باشد.

وی ضمن بیان اینکه وجود ۱۶۰ مکان ورزشی در سمنان نشان از اهمیت وجود سخت افزاری مناسب به عنوان فضاهای ایمن و سالم در راستای غنی ساختن اوقات فراغت دارد، خاطرنشان کرد: پایه های ورزش همگانی را باید از سنین کودکی به عنوان یک فرهنگ از ویژگی یک جامعه سالم برشمرد.

فرماندار سمنان، ادامه داد: آگاه سازی و اطلاع رسانی فوائد ورزش و آموزش دانش آموزان به ویژه در مقاطع ابتدایی به پویایی و تحرک جامعه کمک می کند و این امر مستلزم برنامه ریزی دستگاه های ذیربط در امور فرهنگی و ورزشی است که در بلند مدت درونی شدن فرهنک و قرار گرفتن آن در زندگی روز مره خانواده ها را در پی دارد.

دانایی، توسعه ورزش همگانی را لازمه ارتقا ورزش قهرمانی دانست و افزود: ورزش مهم ترین عامل در ارتقاء بهره وری بخش تولید و خدمات در دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی است که امیدواریم بتوانیم با همکاری و تعامل، اجرای ورزش های همگانی را به عنوان بخشی از ضرورت های جدا نشدنی از بطن عموم در جامعه نهادینه کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ورزش و بازی های بومی و محلی یکی از علاقه مندی های مردم به این معقوله است؛ چراکه بخشی از فرهنگ و هویت هر منطقه محسوب می شود که به راحتی با احیای بازی های محلی می توانیم علاوه بر بستر سازی زمینه آشنایی نسل جوان با آداب رسوم و فرهنگ ها به ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه کمک کنیم.

فرماندار سمنان، از نشانه های یک جامعه با نشاط را وجود افراد ورزشکار دانست و افزود: باتوسعه ورزش های همگانی به راحتی می توان در ارتقای نشاط اجتماعی کوشا بود؛ چرا که این قبیل ورزش ها به راحتی در دسترس عموم قرار دارد ولی به علت آنکه معرفی نشده اند بسیاری از افراد از ارزش و اهمیمت آن غافل هستند و این مهم می طلبد برنامه های جامعی تدوین شود تا ورزش های همگانی بیش از بیش در جامعه معرفی و مطرح شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار