بازدید رییس دانشگاه مازندران از دانشگاه ناصریه عراق

رییس دانشگاه مازندران از دانشگاه ناصریه (ذی قار) کشور عراق دیدن کرد.

کد مطلب: ۵۶۶۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، سیدخلاق میرنیا طی سخنرانی‌ خود در این دانشگاه، ضمن تاکید بر اشتراکات تاریخی‌ و مذهبی میان دو کشور همسایه ابراز امیدواری کرد: روابط دو کشور در سطوح علمی‌ و دانشگاهی نیز شاهد گسترش روزافزونی باشد.

میرنیا با اشاره به تمایل دانشگاه مازندران برای ایجاد روابط دانشگاهی بیش از پیش با دانشگاه ناصریه، اظهار داشت: برای نشان دادن حسن نیت طی‌ سال تحصیلی‌ آینده تعداد ۵ بورس دوره دکتری به مربیان این دانشگاه اعطا می شود.

شایان ذکر است که سه‌ دانش‌آموخته عراقی مقطع دکتری دانشگاه مازندران هم اکنون به عنوان استادیار در این دانشگاه مشغول تدریس هستند و در حال حاضر سه‌ تن از مربیان این دانشگاه در مقطع دکتری در دانشگاه مازندران به تحصیل اشتغال دارند.

گفتنی است دانشگاه ناصریه(ذی قار) با دارا بودن بیش از ۱۷۰۰۰ دانشجو و نزدیک به ۱۱۰۰ عضو هیأت علمی،‌ سومین دانشگاه بزرگ این کشور بعد از دانشگاه های بغداد و بصره است.

با توجه به اینکه بسیاری از گروه های آموزشی این دانشگاه دوره های آموزشی خود را تا مقطع کارشناسی ارایه می کنند، انتظار می رود همکاری های دو جانبه بتواند دانشگاه مازندران را به عنوان یکی‌ از مقاصد اصلی‌ تحصیل برای مقاطع ارشد و دکتری این دانشگاه تبدیل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار