استاندار فارس در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان:

خدمت به آموزش و پرورش در هر عرصه ای ماندگار است

استاندار فارس گفت: هر فردی که به آموزش و پرورش و عرصه ساخت مدرسه کمک کند، خدمتی ماندگار و ارزشمند برای ایران انجام داده است و علاوه بر آن از اجر معنوی نزد خداوند متعال برخوردار است.

کد مطلب: ۵۰۰۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، سید محمد علی افشانی در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس ، که با رویکرد تحقق عدالت آموزشی و در شهر جدید صدرا برگزار شد، گفت : خیرین مدرسه ساز منادیان علم و آگاهی و سرمایه گذاران در عرصه دانایی و توانایی ایران هستند.

وی اظهار کرد: در جامعه ای که بسیاری از افراد به دنبال فرصت طلبی هستند، خیرین مدرسه ساز فرصت ساز هستند و با ساخت مدرسه، گام بزرگی را در خدمت به فرزندان محروم جامعه انجام می دهند.

استاندار فارس گفت: ایجاد فرصت های آموزشی مهمترین اقدامی است که خیرین می توانند در این عرصه گام بردارند.
افشانی افزود: کمک به ساخت مدرسه به هر میزان که باشد ، اقدامی شایسته و ارزشمند است.

وی منشاء ایجاد و توسعه فعالیت‌های خیرین در عرصه‌های مسکن‌سازی، سلامت و ... را مجمع خیرین مدرسه‌ساز دانست و گفت: نیك اندیشی و كار خیر از دیرباز بخشی جدانشدنی از فرهنگ این سرزمین بوده است.

افشانی با تاکید بر اهمیت نقش بانوان در زمینه فعالیت های خیرین، اظهار داشت: نقش بانوان در زمینه فعالیت خیر، کمتر از آقایان نیست زیرا هم همسران خود را برای این منظور آماده، هدایت و تشویق می کنند و هم خودشان در مدرسه سازی نقش والایی دارند.

استاندار فارس با بیان این که اساسا تا انسان ها احساس مسئولیت اجتماعی بالایی نداشته و حس نوع دوستی در آن ها نباشد به راحتی از مال خود نمی گذرند، تاکید کرد: در قرآن کریم نیز گذشتن از مال به کرات قبل از گذشتن از جان آمده است که نشان می دهد انسان هایی می توانند از مال خود بگذرند که بسیار دانا و توانا هستند و می توانند این عمل نیک را که تا ابد همراه انسان است، برای خود رقم زنند.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام دکتر مصلی نژاد ، خیرین مدرسه ساز کشور ، در ساخت 42 مدرسه بزرگ در نقاط مختلف ایران، تعلق وی به استان فارس را یادآور شد و با قدردانی از وی و دیگر خیرین مدرسه ساز گفت: آقای مصلی نژاد قول داده است که دو مدرسه دیگر نیز در استان فارس به یاد پدر و مادر بزرگوارش بنا نهد که اقدامی در خور قدردانی است.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در سخنانی در این آئین گفت: پارسال جشنواره خیرین مدرسه ساز در 350 شهر کشور با استقبال خیرین برگزار شد که در این جشنواره خیرین برای مشارکت در عرصه ساخت مدرسه به میزان هفت هزار و 500 میلیارد ریال تعهد دادند که تاکنون بخش زیادی از این تعهدها عملیاتی شده است.

سیدمحمدرضا جعفری افزود:‌ در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی،‌خیرین 108 هزار کلاس درس ساخته اند که 20 درصد مدارس احداث شده در این مدت در کشور است.

وی با بیان این که ساخت مدرسه بهترین و ماندگارترین کار خیر در جامعه تلقی می شود، گفت: مشارکت در ساخت مراکز عام المنفعه از جایگاه والایی در دین اسلام برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در سخنانی در این آیین با قدردانی از اقدام های خیرین مدرسه ساز استان در عرصه ساخت مدرسه و تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان گفت: دانش و آگاهی از نیازهای اساسی هر جامعه است و همه انسان ها با گام برداشتن در مسیر ساخت مدرسه می توانند عملی صالح و ماندگار را از خود به یادگار گذارند.

حمیدرضا آذری افزود: در راس کارهای نیک، اقدام هایی است که با تربیت جامعه و پرورش نسل های توانمند مرتبط است و آن کاری جز ساخت مدرسه نیست.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس نیز در سخنانی در این آیین با اشاره به مقاوم سازی یا بازسازی افزون بر هشت هزار کلاس درس از سال 84 تاکنون، گفت: در این میان، حدود دو هزار کلاس درس نیز به خاطر کاهش جمعیت دانش اموزی در برخی از مناطق روستایی ضرورت بهسازی ندارند.

احمد دست نیان افزود: با این وجود، هنوز شش هزار کلاس درس دیگر در سطح استان نیازمند مقاوم سازی یا بازسازی هستند.

وی ادامه داد: مقاوم سازی و یا بازسازی این تعداد کلاس درس، نیازمند صرف اعتباری افزون بر شش هزار میلیارد ریال است.

هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس با اعلام آمادگی شماری از افراد نیک اندیش برای مشارکت در ساخت مدارس همراه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار