استاندار آذربایجان شرقی پیشنهاد کرد:

ایجاد شرکت مشترک بین ایران و چک برای حل مشکل ماشین سازی تبریز

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تصمیم دولت برای واگذاری ماشین‌سازی به بخش خصوصی، پیشنهاد کرد یک شرکت مشترک بین ایران و چک این واحد صنعتی را در اختیار گرفته و تولیداتی متناسب با نیاز بازار ایران و کشورهای همسایه تولید کنند.

کد مطلب: ۴۵۲۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در دیدار با وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک، با اشاره به چندین دهه روابط نزدیک ایران و چک، خاطرنشان کرد: اراده مسوولان دو کشور بر توسعه روابط اقتصادی و سیاسی استوار شده است.

وی با اشاره به سیاست دولت یازدهم در کاهش سهم نفت در بودجه، اظهار داشت: بر این اساس صادرات غیرنفتی جزو برنامه‌های ماست و در این میان از توسعه روابط اقتصادی با جمهوری چک استقبال می‌کنیم.

جبارزاده افزود: ما به دنبال رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری هستیم و معتقدیم که این هدف با همکاری‌های مشترک با کشورهای مختلف امکان‌پذیر است.

وی با بیان این که برای همکاری با جمهوری چک آمادگی کامل داریم، افزود: به عنوان استانی صنعتی علاقمندیم بخش عمده‌ای از روابط اقتصادی و صنعتی ایران و چک را عهده‌دار شویم و بتوانیم پروژه‌های مشترکی را برای همکاری تعریف کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به برخی از پتانسیل‌های اقتصادی و صنعتی استان در بخش‌هایی چون کشاورزی، صنایع سنگین و تولید مواد غذایی گفت: در سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم صنعت استان به سمت استفاده از فناوری‌های پیشرفته برود که نمونه آن را در صنعت داروسازی استان شاهد هستیم.

وی با اشاره به وجود 240 هزار دانشجو و 3400 عضو هیات علمی در استان، گفت: در دولت یازدهم سعی کرده‌ایم ارتباط خوبی بین صنعت و دانشگاه‌ها ایجاد کنیم.

جبارزاده خاطرنشان کرد: در سال گذشته و امسال تبریز به عنوان شهر جهانی فرش، شهر سالم برای زندگی و شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سابقه حضور صنعتگران جمهوری چک در این استان، گفت: ماشین‌سازی تبریز نمونه‌ای از روابط دیرینه ایران و چک است که با تکنولوژی چند دهه قبل هنوز هم فعالیت می‌کند و طبیعتا اگر تکنولوژی آن را به روز کنیم می‌توانیم حضور خوبی در بازارهای جهانی داشته باشیم.

وی با اشاره به تصمیم دولت برای واگذاری ماشین‌سازی به بخش خصوصی، پیشنهاد کرد یک شرکت مشترک بین ایران و چک این واحد صنعتی را در اختیار گرفته و تولیداتی متناسب با نیاز بازار ایران و کشورهای همسایه تولید کنند.

جبارزاده با اشاره به پتانسیل بالای استان در صنعت قطعه‌سازی، گفت: هدف ما تولید یک خودروی روز با برند معتبر بین‌المللی در استان است و در این زمینه آماده مذاکره با صنعتگران جمهوری چک هستیم.

وی همچنین به وجود کارخانه‌های تولید اتوبوس و کامیون در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: تولید ماشین‌های تجاری و نوسازی ناوگان حمل و نقل استان جزو برنامه‌های ماست و در این زمینه آماده فراهم کردن زمینه‌های همکاری بین شرکت‌های استان و جمهوری چک هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به طراحی متروی تبریز در 4 خط، گفت: خط یک و دو متروی تبریز در حال اجراست و علاقمندیم در خط سه و چهار چه در بحث اجرا و چه در بحث سرمایه‌گذاری از توانمندی‌های جمهوری چک استفاده کنیم.

وی با بیان این که آذربایجان شرقی بخش خصوصی توانمندی دارد، خواستار ارتباط نزدیک بین اتاق بازرگانی تبریز و اتاق تجارت جمهوری چک در ایران شد و گفت: آماده تسهیل رفت و آمد بازرگانان و صنعتگران دو کشور هستیم.

جبارزاده با اشاره به این که هیات اقتصادی جمهوری چک اولین هیاتی است که بعد از اجرای برجام به تبریز سفر می‌کند، افزود: گذشته ما نشان می‌دهد که می‌توانیم با صاحبان صنایع چک همکاری خوبی داشته باشیم و بنده به عنوان استاندار همه تلاش خود را برای حمایت از سرمایه‌گذاران جمهوری چک در زمینه تولیدات مشترک به کار می‌گیرم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار