نظافت و پاکسازی مدارس در قالب طرح مهر؛

فرهنگ مدیریت پسماند بین دانش آموزان نهادینه می شود

خبرگزاری پانا: سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز وظیفه پاکسازی، نظافت، جمع آوری، حمل و دفع پسماند ها را در مساحتی حدود 4هزار و پانصد هکتار را بصورت روزانه دارد.

کد مطلب: ۳۹۸۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، بخش خدمات در بخش مدیریت شهری کاملا" هزینه ای بوده و بدون شک بیشترین عامل جهت کاهش هزینه ها در این بخش، تعامل و مشارکت مجدانه شهروندان است و بدون تردید یکی از مهمترین جامعه های هدف دانش آموزان هستند.
معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: با عنایت به این موضوع، این سازمان برنامه های ویژه و گسترده ای جهت این گروه طرح ریزی نموده که یکی از آنها طرح مهر می باشد. وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت پسماند تنها متولی نظافت و پاکسازی شهر می باشد افزود: در طرح مهر که امسال برای هشتمین سال متوالی با هدف شستشو ، نظافت و پاکسازی مدارس به منظور استقبال از دانش آموزان و ارتقاء بهداشت مدارس انجام می شود از 20 تا 30 شهریور ماه تعداد 450 مدرسه در سطح شهر توسط یک هزار و پانصد نفر پاکبان و 10 دستگاه خودروی جاروب مکانیزه، 12 دستگاه تانکر آب، 185 دستگاه خودروی حمل پسماند و 50 دستگاه خودروی ویژه جمع آوری و حمل مواد بازیافتی خدماتی مانند جمع آوری کلیه ضایعات موجود در داخل و اطراف مدارس شستشوی تمام المانهای شهری، شستشوی و پاکسازی کلیه تابلوهای راهنمایی و رانندگی ، پاکسازی پوستر کامل معابرو اطراف مدارس ، شستشو خط کشی های عرضی مدارس ،توزیع نایلکس های ویژه پسماندهای خشک و تر در مدارس ،توزیع مخازن ویژه پسماندهای خشک و جمع آوری مواد قابل بازیافت توسط ناوگان حمل مواد بازیافتی انجام می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پیرو عقد تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش درسال 93 برای آموزش دانش آموزان با موضوع مدیریت پسماند در مقاطع پیش دبستانی و دبستان تا کنون حدود 50 هزارنفر از دانش آموزان در این خصوص آموزش دیده اند که در سال 94 نیز 8 نفر کارشناس آموزشی جهت فرهنگسازی و آموزش مدیریت پسماند مشغول به کار شده اند.
پناهیان سپس به فعالیت های آموزشی انجام شده برای مدارس از جمله نگارش و چاپ 50 هزار جلد کتاب آموزشی جهت توزیع رایگان بین دانش آموزان ، تهیه روزنامه دیواری آموزشی به تعداد کلاسهای مدارس با موضوع مدیریت پسماند ،تهیه بیش از 120 هزار هدایای آموزشی شامل دفترچه ، لوازم التحریر، بازی ، کتاب و ... ، تهیه بازی آموزشی کامپیوتری با موضوع مدیریت پسماند ، تهیه بیش از یکصد هزار هدیه غیر نقدی جهت تشویق و ایجاد انگیزه برای دانش آموزان اشاره کرد.
وی در پایان از برنامه ریزی جهت برگزاری حداقل 2 جشنواره بزرگ ویژه دانش آموزان با دهها جایزه نفیس اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد با فعالیت های انجام شده فرهنگ مدیریت پسماند بین دانش آموزان نهادینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار