مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

رقابت 40 قصه گو در مرحله منطقه ای شانزدهمین جشنواره قصه گویی در هرمزگان

خبرگزاری پانا: مدیركل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: 40 قصه گو از استانهای تهران، آذربایجان غربی، یزد، كهگیلویه و بویر احمد، ایلام و مركزی به میزبانی هرمزگان، در مرحله منطقه‌ای شانزدهمین جشنواره قصه گویی به رقابت پرداختند.

کد مطلب: ۳۸۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، احمد آخوندی دراختتامیه شانزدهمین جشنواره قصه گویی در بندرعباس اظهار کرد: یكی از مهمترین ویژگی های قصه گویی تسلط به كلمه ها و اطلاع از ارزشهای نهفته و همچنین درك ادبیات شفاهی است تا بدینوسیله اهداف مورد نظر در بیان قصه به شنونده منتقل شود.

وی تصریح كرد: تقویت حس تفكر و تخیل و احساس برانگیختگی های حسی توام با نشاط و همچنین واداشتن شنونده به تامل در باب روایت یك قصه از جمله كاركردهای قصه است كه می تواند در امور آموزشی و پرورشی بسیار موثر باشد.

مدیر كل آموزش و پرورش هرمزگان در همین راستا خاطر نشان كرد: قطعا آشنایی با روش های قصه خوانی و قصه گویی خصوصا برای جامعه هدف آموزش و پرورش نقش بسزایی در رشد و شكوفایی خلاقیت دارد.

آخوندی توجه به ادبیات كودكان و اینكه این مهم به عنوان یك سرفصل آموزشی در آموزش معلمان مورد توجه است را مورد اشاره قرارداد و گفت: ادبیات كودكان شامل قصه، شعر، نمایش، افسانه و داستان است كه در آن تلاشی هنرمندانه در قالب كلام، برای هدایت كودك به سوی رشد، با زبان و شیوه ای مناسب و در خور فهم آنان انجام می شود.

وی تاكید كرد: داستان و قصه نقش بسیار مهمی در رشد و پرورش فكری و همچنین تكوین شخصیت خصوصا در سن كودكی دارد.


مدیر كل آموزش و پرورش هرمزگان در خاتمه اظهارداشت: استفاده از قصه‌گویی‌ به‌ عنوان‌ یك‌ روش‌ آموزشی‌ غیرمستقیم‌ می تواند در توسعه‌ شناخت‌ محیط‌ پیرامون‌ و شكل‌گیری‌ فرآیندهای‌ عالی‌ ذهن‌ كمك شایانی داشته باشد.


شایان ذكر است با رقابت 40 قصه گو از استانهای تهران، آذربایجان غربی، یزد، كهگیلویه و بویر احمد، ایلام و مركزی به میزبانی هرمزگان، برگزیدگان مرحله منطقه‌ای شانزدهمین جشنواره قصه گویی در هرمزگان معرفی شدند.

شركت كنندگان در این جشنواره در بخشهای آزاد و مربیان كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان به رقابت پرداختند كه در نهایت هشت نفر برگزیده و به مسابقه ملی و بین المللی قصه گویی راه یافتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار