همایش بزرگ ˝ ایست! آب نیست˝ در یاسوج برگزار شد؛

دانش آموزان یاسوجی دعای باران خواندند

خبرگزاری پانا: در این آیین که در دبیرستان استعداد های درخشان متوسطه دوم فرزانگان یاسوج برگزار شد، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرسازمان دانش آموزی و مدیرعامل آبفای شهری و جمعی از مسئولان محلی نیز حضور داشتند.

کد مطلب: ۳۱۰۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیرآموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در این همایش، آب رامظهر پاکی، معنویت و حیات توصیف کرد و گفت: در همه اساطیر جهان، آب نامیراترین الهه و نماد زندگی و پاکی است.
سید محمد رضا شریعتی راد به اهمیت آب در آموزه های دینی اسلام اشاره و اظهار کرد: در دین مبین اسلام آب مطهر و پاک است و در آیات و روایات مختلفی از آن نام برده شده است.
شریعتی راد پرسش مهر 15 را طرحی هوشمندانه از سوی رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: این موضوع نشان می دهد که آب و مصرف بهینه آن دارای اهمیتی بالا است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت: ایرانی کشوری است که در کمربند خشک واقع شده است و براساس گزارش های بین المللی در دهه های آینده با تنش آب مواجه خواهد شد.
هادی زارع پور به اهمیت آب در ابعاد مختلف زندگی اشاره و مصرف بهینه آب را یک فرهنگ و هدیه ای به نسل های آینده توصیف کرد.
زارع پور، آموزش و پرورش را بستر فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب توصیف نمود و گفت: امسال همه اعضای خانواده های ایرانی با این پرسش ریاست جمهوری در ارتباط با آب مواجه شدند.
وی افزود: 4000 پوستر مزتبط با پرسش رئیس جمهور در سطح استان توزیع و شیوه نامه اجرای این فراخوان بزرگ نیز ارسال شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان از اجرای طرح همیار آب در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این طرح در مدارس استان و با همکاری آب و فاضلاب شهری اجرا می شود.
در این مراسم که برنامه های متنوعی نیز اجرا شد دانش آموزان و مسئولان حاضر در مراسم، دعای باران خواندند و از خداوند طلب باران نمودند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار