معاون وزارت امورخارجه عنوان کرد :

4 میلیارد دلار حجم مبادلات اقتصادی ایران و افغانستان

خبرگزاری پانا : معا.ون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه به روابط متقابل با کشورهای همسایه تاکید کرد گفت : حجم مبادلات اقتصادی ایران و افغانستان حدود 4 میلیارد دلار است.

کد مطلب: ۲۷۶۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، حسن قشقاوی صبح امروز در دیدار با روسای دانشگاهها و مراکز علمی خراسان جنوبی به افتتاح نمایندگی امور خارجه در استان اشاره کرد وگفت : افتتاح نمایندگی باعث معرفی شدن هر چه بیشتر این استان در بعد بین الملی خواهد شد.


وی با بیان این مطلب که حضور افغانها ساماندهی می شود اظهار کرد : با تاسیس نمایندگی امور خارجه در این استان تلاش می شود حضور افغانها بصورت قانونی و روابط متقابل خوبی ایجاد شود.

معاون امور خارجه بر فعال شدن امور بین المل دانشگاهها تاکید کرد وافزود : دانشگاههای استان با فعال کردن امور بین المل خود می توانند دانشجویان و اساتید در قالب بورسیه با کشور های همسایه مخصوصا افغانستان ارتباط برقرار کنند.

وی از ایجاد کمیته گردشگری و سلامت در استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود : ایجاد این کمیته بستر خوبی است تا دانشگاه علوم پزشکی بتواند با برنامه ریزی و استفاده از توان استان در این کمیته فعالیت داشته باشد.

وی ارتباطات بین المل استانها مهم دانست افزود : استانهای مرزی باید بتوانند با استانهای آن سوی مرز ارتباط متقابل ایجاد و از پتانسیل های خود استفاده نمایند.

معاون امور خارجه به مسئله کم آبی استان اشاره کرد واظهار داشت: با توجه به اینکه منابع زیر زمینی در این استان کم است مطالعات دانشگاهیان متمرکزبه نیاز استان از جمله انتقال آب از کشورهای همسایه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار