رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمین خبر داد:

آغاز دومین کارگاه آموزش استانی رهیافت های مشارکتی بهزیستی در خمین

خبرگزاری پانا: رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمین از برگزاری دومین کارگاه آموزش استانی رهیافت های مشارکتی در اقدامات اجتماع محور با رویکرد ارتقاء سلامت روان در خمین خبر داد

کد مطلب: ۱۸۸۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد

ا سماعیل خانجانی در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود: کارگاه آموزشی اجرای طرح CBO در راستای توانمندی مشاوران شاغل در مراکز مشاوره و به منظور راه اندازی باشگاه روان سلامت خانواده و توانمندسازی افراد در محله های شهری در 2 مرحله قابل اجرا بود که در حال حاضر مرحله دوم به مدت 3 روز و از 27 تا 29 بهمن ماه جاری در خمین برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: مرحله اول این کارگاه به مدت 2 روز و در روزهای دوم و سوم بهمن ماه جاری در هتل امام رضا(ع) شهرستان خمین برگزار شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمین اظهار داشت: فعالیت های اجتماع محور در راستای توانمند سازی افراد در محله های شهری مرکز مشاوره سطح یک که اسم آن مرکز مشاوره سلامت روان محله است، تلاش دارد با کمک به توانمندسازی و مشارکت اعضای محله در جهت ارتقا سطح سلامت روان گام بردارد.

خانجانی ادامه داد: در این طرح سعی می شود افراد نسبت به مشکلات محله خودشان آشنایی پیدا کنند، مشکلات را از دیدگاه خودشان تعریف کنند و با کمک یک مرکز سلامت روان که اعضای آن را کارشناسان رشته روان شناسی تشکیل می دهند این مسائل را حل نمایند.

وی تصریح کرد: با برگزاری جلسات آموزشی تلاش می شود که مردم را فعال کرده و تعریف، شناخت و حل مشکلات را به خودشان واگذار کنیم که امید می رود با این رویکرد و با نگاهی جدیدتر، به وسیله توانمند شدن افراد از راه های آموزشی، مشارکت، بحث و فعالیت های گروهی خانواده ها را در حل این مشکلات فعال تر نمود.

30 نفر از کارشناسان مراکز مشاوره ی دولتی و بخش خصوصی از شهرهای مختلف استان در این کارگاه آموزشی شرکت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار