اختصاصی؛

مصاحبه با جواهر آلبانیایی سپاهان

جواهیر سوکای به سوالات خبرنگار پانا درباره بازی با الهلال پاسخ می دهد

پانا (اصفهان) – جواهیر سوکای بازیکن آلبانیایی سال های نچندان دور باشگاه سپاهان در مصاحبه ای اختصاصی به سوالات خبرنگار پانا پاسخ داد

کد مطلب: ۱۴۵۹۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مصاحبه با جواهر آلبانیایی سپاهان

آقای سوکای از اینکه در مصاحبه با خبرگزاری ما شرکت کردید متشکرم! می‌خواهم حس شما را درباره این مصاحبه بدانم با توجه به اینکه برای زمان زیادی اسمی از شما در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های ایرانی نبود.

سلام هادی. امیدوارم حالت خوب باشد . من بسیار خوشحالم که این مصاحبه را برای مردم اصفهان و هواداران تیم سپاهان انجام می‌دهم. من همیشه آماده هستم تا درباره تیم سپاهان صحبت و مصاحبه کنم. به این علت که بهترین عملکرد من در تیم سپاهان رقم خورد و برای همین همیشه دوست دارم درباره این تیم صحبت کنم.

چرا اینقدر زود فوتبال را کنار گذاشتی؟ تو الان فقط 36 سال داری!

خب به این علت بود که من یک کسب و کار را شروع کردم! درآمد خوبی دارم و دیگر نیازی به فوتبال بازی کردن نیست! با این حال همچنان فوتبال را پیگیری می‌کنم.

آیا بعد از سال 2016 به ایران سفر کردی؟

متاسفانه نه! حتی 3 بار خواستم که به ایران بیایم ولی خب به خاطر کسب و کاری که دارم و کارهای زیادی که باید انجام بدهم نتوانستم به ایران سفر کنم و برنامه‌ام کنسل شد. ولی حدود 2 ماه قبل به عربستان سفر کردم و بازی سپاهان و الاتحاد را در ورزشگاه حضور داشتم و آن بازی را از نزدیک دیدم. ان‌شاءالله بتوانم به زودی به ایران بیایم و بازی سپاهان را در ورزشگاه جدید (نقش جهان) تماشا کنم. در زمانی که من در سپاهان بودم، آن ورزشگاه در حال بازسازی بود و من در ورزشگاه ذوب‌آهن (ورزشگاه فولادشهر) برای سپاهان به میدان می‌رفتم. هیچ وقت ورزشگاه جدید را ندیدم و ان‌شاءالله به زودی به ایران بیایم و بازی تیم محبوبم را در این استادیوم ببینم!

خب الان بهترین موقع برای آمدن به ایران بود. چون الهلال که یکی از تیم‌های برتر دنیا به شمار می‌رود، اکنون در اصفهان است و فردا برابر تیم سپاهان بازی خواهد کرد ولی تو در ایران نیستی!

گوش کن! الهلال واقعا تیم بزرگ و حریف سرسختی است ولی فردا برای من یک تیم کوچک است چون مطمئن هستم فردا سپاهان الهلال را شکست می‌دهد. زیرا اکثر تیم‌های عربی برای بازی در ایران به مشکل برمی‌خورند. علتش را می‌دانی؟ چون تیم‌های ایرانی واقعا قوی هستند و خوب بازی می‌کنند. آن‌ها برای شهر و کشورشان به میدان می‌روند و همین موضوع آن‌ها را قوی‌تر از قبل جلوه می‌دهد. ایران تیم‌های خوب و قوی زیادی دارد. سپاهان یا پرسپولیس یا تراکتور یا استقلال و ان‌شاءالله فردا سپاهان بهتر از الهلال بازی می‌کند و برنده این بازی می‌شود.

نتیجه بازی؟

ا‌ن‌شاءالله 2 بر صفر یا 2 بر یک به سود سپاهان. من به یاد می‌آورم آخرین بازی سپاهان و الهلال را که دقیقه 90د توانستم گل پیروزی‌بخش را برای سپاهان به ثمر برسانم. من تازه از مصدومیت رباط صلیبی رها شده بودم و به زمین آمدم. بعد از دریافت گل توانستیم به بازی برگردیم و من در دقیقه 90 توانستم گل برتری سپاهان را بزنم و اگر یادت بیاید آن بازی را 3 بر 2 پیروز شدیم. باید این را هم بگویم که الهلال در آن زمان هم واقعا تیم خوب و قوی بود.

من آن را به یاد می‌آورم. فقط 10 سال داشتم و در ورزشگاه بودم. زمانی که تو گل را به ثمر رساندی، ورزشگاه منفجر شد. واقعا باورنکردنی بود!

در آن روز باران هم می‌بارید و اووووووووف واقعا بازی سختی بود.

درباره خاطراتی که در سپاهان داری به ما بگو. خب تو چندین سال موفق را در اصفهان گذراندی و هواداران سپاهان به خوبی از تو یاد می‌کنند.

ببین ! وقتی که به سپاهان آمدم، ابتدای کار برایم سخت بود. چون از جوّ اروپا به ایران آمدم و روحیه خوب و عملکرد درخشانی نداشتم. باید اینجا از کسانی که به من کمک کردند یاد کنم. (مرحوم) زلاتکو کرانچار خیلی به من کمک کرد و توانستیم به قهرمانی در لیگ برسیم. قدم‌به‌قدم عملکرد من بهتر شد و با روحیه بیشتر ادامه دادم. البته بقیه هم خیلی به من کمک کردند از مدیریت باشگاه تا بازیکنانی همچون هادی عقیلی و محرم نویدکیا و محسن بنگر. همچنین مردم اصفهان با مهربانی با من برخورد می‌کردند و این رفتارها باعث شد از آمدنم به ایران خوشحال باشم. آن‌ها همیشه کنار من بودند. وقت‌هایی که می‌بردیم یا در بعضی بازی‌ها می‌باختیم، من اصلا احساس بد یا تنهایی نداشتم. از اینکه در اصفهان زندگی کردم خوشحالم و اصلا پشیمان نیستم.

اگر فرزندت بخواهد راه تو را ادامه دهد و فوتبال را به صورت حرفه‌ای دنبال کند آیا به او اجازه می‌دهی یا معتقد هستی انسان‌های تحصیلکرده موفق‌تر هستند؟

من فقط یک دختر دارم که در زمان حضورم در اصفهان به دنیا آمد و اسمش «سارا» است. اکثر کسانی که در اصفهان هستند این را می‌دانند. سارا الان 13 سال دارد و فوتبال بازی می‌کند! در خانواده من پدرم و برادرم فوتبال بازی می‌کنند و اولین چیز برای ما فوتبال بازی کردن است و ان‌شاءالله دخترم هم مثل خودم بشود.

اگر زمان به عقب برگردد آیا باز هم پیشنهاد سپاهان را قبول میکنی یا از آمدنت به ایران پشیمان هستی؟

خب زمانی که من در سپاهان بودم، افتخارات زیادی کسب کردم و قهرمانی‌های زیادی به دست آوردیم و این خیلی سخت بود. آخرین قهرمانی سپاهان را به یاد می‌آورم که سپاهان در آخرین بازی خود 2 بر صفر توانست تیم حریف (سایپا) را شکست دهد و در تبریز هم بازی تراکتور و نفت 3 بر 3 شد و یک اتفاق به معنای واقعی کلمه فوتبالی رقم خورد. حتی از مجله معتبر فرانس فوتبال با من تماس گرفتند و درباره این برد صحبت کردند. در آن لیگ، رقابت قهرمانی تا هفته آخر بین 4 تیم ادامه داشت و سپاهان در نهایت قهرمان شد. در تاریخ فوتبال بی‌سابقه است که 4 تیم در هفته آخر برای قهرمانی بجنگند.

به این فکر کردی که شانست را در زمینه مربیگری امتحان کنی؟

خب راستش من خیلی سرم شلوغ است و نمی‌خواهم به فوتبال برگردم. با این حال دارم تلاش می‌کنم که سهام یک تیم فوتبال را خریداری کنم ولی این کار واقعا سخت است.

می‌دانی که حالا سپاهان یک ورزشگاه با ظرفیت 75 هزار نفری دارد؟ ورزشگاه نقش جهان.

بله می‌دانم و از هواداران سپاهان می‌خواهم فردا کاملا این ورزشگاه را پر کنند و ان‌شاءالله بتوانیم الهلال را شکست دهیم. بردن الهلال سخت است ولی باور کن سپاهان خیلی سریع بازی می‌کند و بازیکنان عرب در ایران کار سختی در پیش دارند. من می‌دانم که الهلال یک مهاجم صربستانی دارد (ساویچ) که خیلی خوب است. من به یاد می‌آورم که قرار بود با النصر امارات بازی کنیم. آن‌ها یک بازیکن معروف به اسم لوکا تونی به خدمت گرفته بودند. امید ابراهیمی، مامور مهار این بازیکن بود. امید اینقدر خوب کارش را انجام داد که لوکا تونی حتی نتوانست توپ را ببیند و سپاهان این بازی را هم 3 بر صفر پیروز شد.

آیا هنوز هم اخبار مربوط به سپاهان را دنبال می‌کنی؟

بله! بله ! همیشه بازی‌ها را دنبال می‌کنم. من تقریبا همه اخبار مربوط به سپاهان را دارم و از شرایط این تیم به خوبی آگاه هستم. من از باشگاه جدا شدم ولی این باشگاه را فراموش نکرده‌ام!

پس می‌توانی اسم چند بازیکن که اکنون در سپاهان بازی می‌کنند را نام ببری؟

متاسفانه نه! چون خیلی بازیکن‌های سپاهان را نمی‌شناسم ولی بازیکن شماره 10 (فرشاد احمدزاده) را خیلی دوست دارم.

سپاهان در برابر الهلال. همانطور که می‌داونی سپاهان فردا قرار است با یکی از بهترین تیم‌های دنیا و بهترین تیم آسیا بازی کند. به نظرت سپاهان شانسی برای برد الهلال دارد؟

قطعا! فوتبال هیچ وقت قابل پیش‌بینی نیست و این بازی هم از این قاعده مستثنا نیست. من در ایتالیا و اسپانیا و آلبانی بازی کردم و به جرات می‌گویم ایران کاملا متفاوت است.

اگر بخواهی یک پیام به بازیکنان سپاهان و هواداران این تیم بفرستی به آن‌ها چه می‌گویی؟

هواداران سپاهان! 90 دقیقه باید تیم خودتان را تشویق کنید و هرگز به نشستن فکر نکنید! باید یک جوّ فوق‌العاده درست کنید. شما 75 هزار نفر هستید و فکر می‌کنم عرب‌های زیادی هم به ورزشگاه نمی‌آیند. پس فقط 90 دقیقه تیم خودتان را تشویق کنید. چون از نظر روانی و روحی خیلی به بازیکنان کمک می‌کند.

به عنوان سوال آخر؛ به یاد دارم که تو در اصفهان یک دوره مصدومیت داشتی و این مصدومیت خیلی روی عملکرد تو تاثیر داشت. نظر خودت در این رابطه چیست؟

مصدویت سخت و سنگینی بود و من 6 ماه بسیار سخت را گذراندم. هر طوری که بود آن دوره مصدومیت گذشت ولی من نتوانستم مثل قبل بازی کنم. فوتبال همین است! شانس

مصاحبه : سیدهادی حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار