افتتاح جشنواره فرهنگی و ورزشی دختران آفتاب ایران در دشتستان/ فیلم

بوشهر(پانا) - جشنواره فرهنگی و ورزش دختران آفتاب ایران (دآ۱) در روستای دهرود سفلی شهرستان دشتستان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح جشنواره فرهنگی و ورزشی دختران آفتاب ایران در دشتستان/ فیلم

این طرح توسط تربیت‌بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در مدرسه شبانه‌روزی دخترانه متوسطه اول نصرت دهرود سفلی آغازشد.

سلیمان حیاتی‌اصل، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در این مراسم ضمن خیرمقدم به مدیران استان و شهرستان از دستگاه‌های حمایت‌کننده تشکر و قدردانی کرد.

سعید اسماعیلی، رئیس هیئت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی - محلی استان بوشهر نیز اظهار کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران (دآا) در راستای توسعه ورزش بانوان در مدارس روستاهای هدف شهرستان دشتستان و دیلم برگزار می‌شود که در اولین گام در دشتستان شاهد برگزاری آن هستیم.

اسماعیلی گفت: این طرح با حمایت معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، هیئت ورزش‌های روستایی، عشایری و بازی‌های بومی - محلی استان و برای دومین سال متوالی در استان بوشهر برگزار می‌شود و امید می‌رود با اجرای مطلوب و ایجاد کانون‌های ورزشی فعال در مناطق روستایی توسط آموزش و پرورش بتوانیم نهایت حمایت از دختران بااستعداد روستایی را داشته و شاهد شکوفایی این عزیزان باشیم.

در افتتاحیه این برنامه که با اجرای آیین‌های سنتی دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها همراه بود از دانش‌آموزان راه‌یافته به مدارس خاص دشتستان و سایر مقام‌آوران تجلیل به عمل آمد.

در ادامه از سوی هیئت روستایی استان بوشهر با هدف ترویج بازی‌های بومی - محلی به مسئول نمایندگی منطقه ارم و مدرسه، لوازم ورزشی هدیه داده شد و مقرر شد در راستای تقویت کانون‌های ورزشی، هیات ورزش روستایی استان تجهیزات و امکانات متناسب به این مکان تخصیص دهد.

از جاذبه‌های خاص این مراسم دیدنی می‌توان به اجرای سرود محلی دختران با لباس‌های محلی متناسب با 3 رنگ غرورآفرین پرچم جمهوری اسلامی ایران، رژه ورزشی تیم‌ها، قرائت دکلمه و سوگندنامه جشنواره و نمایشگاه‌های صنایع دستی، میراث فرهنگی و همچنین طبخ نان و آش محلی و غرفه مواد غذایی اشاره کرد.

بخش دیگری که مورد توجه میهمانان، دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها واقع شد، اجرای زیبا، حرفه‌ای و منظم دانش‌آموزان در ایستگاه‌های ورزشی گوناگون بود.

دانش‌آموزخبرنگار: زهرا رستمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار