معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان:

تشکل‌های دانش‌آموزی نقش محوری در مدرسه دارند

رودان (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: یکی از اهداف آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری، حضور دانش‌آموزان در تشکل‌های دانش‌آموزی است تا از حضور آن‌ها برای نقش محوری و تصمیم‌گیری در امور مدرسه بهره‌مندی لازم صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۴۴۷۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تشکل‌های دانش‌آموزی نقش محوری در مدرسه دارند

در آستانه چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مانور تشکیلاتی سازمان دانش‌آموزی شهرستان رودان با هدف ارائه توانمندی‌‌های اعضای این تشکل در محل دبستان شهدای مکه با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان و رئیس سازمان دانش‌آموزی هرمزگان برگزار شد.

محمود غیبی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در این همایش با دعوت از جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان برای حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و حلق یک حماسه ماندگار در دفتر خاطرات انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از اهداف آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری، حضور دانش‌آموزان در تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، هلال احمر و شورای دانش‌آموزی است تا از حضور آن‌ها برای نقش محوری و تصمیم‌گیری در امور مدرسه بهره‌مندی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شما با تحقیق و پژوهش در برنامه‌ها و اهداف کاندیداها می‌توانید در زمینه آگاهی‌بخشی به بزرگترها در انتخاب نامزد اصلح، نقش محوری داشته باشید.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان ۵ برنامه را در حوزه پرورشی مدارس به عنوان هدف عنوان کرد و گفت: اقامه نماز جماعت در مدرسه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی برای اردوهای تربیتی و فرهنگی در طول سال تحصیلی، عضویت دانش‌آموزان در تشکل‌های دانش‌آموزی، حضور دانش‌آموزان در مسابقات فرهنگی و هنری فردا و حضور دانش‌آموزان در گفتمان‌های مدرسه‌ای از اهدافی است که باید در طول سال تحصلی در مدارس با اقتدار هرچه بیشتر اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام این‌ها برکات از پیروزی انقلاب اسلامی است که نشان داد حتی دختران ما در تمامی زمینه‌ها می‌توانند نقش ارزنده و به‌سزایی در پیشرفت و تعالی کشور داشته باشند.

در جریان این مانور، توانمندی‌های جمعی از دانش‌آموزان عضو تشکیلات سازمان دانش‌آموزی در زمینه‌های حاملان قرآن و گارد پرچم، سرود همگانی، کمک‌های اولیه، جهت‌یابی، کوهپیمایی، چادرزنی و اسکان، ارسال اخبار از طریق خبرنگاران پانا، گره‌زنی و اطفای حریق به اجرا در آمد.

دانش‌آموزخبرنگار پانا: معصومه یگانه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار