فرمانده تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان:

شهدای انقلاب اسلامی از برترین شهدا در طول تاریخ هستند

بهارستان یک (پانا) - فرمانده تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان، در همایش یاوران انقلابی ناحیه یک بهارستان، شهدای انقلاب اسلامی را از برترین شهدا در طول تاریخ دانست.

کد مطلب: ۱۴۴۶۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
شهدای انقلاب اسلامی از برترین شهدا در طول تاریخ هستند

همایش یاوران انقلابی با حضور سردار محمدصادق موحدی‌کیا فرمانده تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان، آیت اصلانی رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان و جمعی از دیگر مسئولین و دانش‌آموزان در سالن ورزشی نام‌آوران برگزار شد.

محمدصادق موحدی‌کیا فرمانده تیپ و مکانیزه ۲۰ رمضان در این برنامه، اظهار کرد: شهدای انقلاب به دو دسته تقسیم می‌شود، یک دسته آنانی هستند که در دوران مبارزه با حکومت پهلوی جانشان را فدا کردند یا در خیابان یا در زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌های شاه کشته شدند و دسته دوم نیز کسانی‌اند که بعد از پیروزی انقلاب، برای برقراری نظم و نظام تازه به سهم خود می‌کوشیدند و در همین مسیر، به دست گروه‌های تروریستی و منحرف یا ضد انقلاب و تجزیه‌طلب به شهادت رسیدند. بیشتر شهدای دسته نخست، آن عزیزانی‌اند که در تظاهرات ضد رژیم سابق و تجمعات اعتراضی حضور داشتند و قربانی خشونت مأموران شاه شدند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دهه فجر به عنوان مطلع‌الفجر انقلاب اسلامی، باید بهانه‌ای باشد تا همه به یاد بیاوریم که علاوه بر خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و جانبازان و آزادگان آن، باید به اسلاف آنان نیز توجه شود و فراموش نکنیم که کدام پابرهنگان بودند که کشور را از دهان چپاولگران درآوردند و دست متجاوزان ستمگر را برای همیشه کوتاه کردند.

موحدی کیا ضمن اشاره به دهه فجر توضیح داد: دهه فجر که با پیروزی انقلاب اسلامی همراه بود با همه ابعاد مادی و معنوی، تاثیرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود مسیر تاریخ را از بیراهه‌ها و کجراهه‌ها به سمت صراط مستقیم، که همانا مسیر آمادگی برای ظهور حضرت مهدی(عج) است، تغییر داد و یکی از بزرگترین وقایع مظلوم عالم است به همین دلیل دهه فجر را مغتنم می‌شماریم.

وی در خصوص شهدای انقلاب اسلامی عنوان کرد: چهارچوب و استخوان‌بندی انقلاب اسلامی را که روح اسلام و حق در آن دمیده شده‌است، با خون کسانی محکم و ماندگار شده که هرچه بر مظلومیت آن افزون شود، اقتدارش دوچندان می‌شود، شهدای انقلاب اسلامی به سبب وقوع جنگ تحمیلی به سرعت در محاق رفتند و کمتر کسی از زجرها و دلاوری‌های آنان در زیر شکنجه‌های طاقت فرسا رژیم پهلوی یاد می‌کند و اغلب مورد غفلت‌اند.

محمدصادق موحدی کیا فرمانده تیپ و مکانیزه ۲۰ رمضان در پایان سخنان خود اذعان کرد: دهه‌ای که در آن قرار داریم به دهه فجر موسوم است؛ دهه‌ای که همه دلبستگان به راه و مرام انقلاب اسلامی، آن را به عنوان سرآغاز طلوع خورشید اسلام در قرن حاضر، جشن می‌گیرند و با گرامیداشت یاد شهدای این واقعه عظیم، پیشانی محبت و احترام بر ساحت حق می‌سایند.

خبرنگار دانش‌آموز: صبا فخام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار