مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

آموزش تفکر الگوریتمی به دانش‌آموزان

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جلسه آموزشی تبیینی طرح شهید فخری‌زاده از آموزش تفکر الگوریتمی به دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۶۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش تفکر الگوریتمی به دانش‌آموزان

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، حمید یزدانی مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در جلسه آموزشی تبیینی طرح شهید فخری‌زاده (آموزش هوش مصنوعی)، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: برنامه‌های هوش مصنوعی به عنوان آموزش مواردی مانند آموزش صداگذاری و تغییر صدا و تصویر باشد مدنظر نیست، بلکه همانطور که رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) فرمودند باید در حوزه هوش مصنوعی، جزو ده کشورهای اول جهان باشیم؛ برای هوش مصنوعی آینده خوبی را متصور شده و امیدواریم جمهوری اسلامی ایران در بقیه زمینه‌های هوش مصنوعی نیز پیشرفت کند.

وی در ادامه، گفت: این موضوع را به دانش‌آموزان نیز باید یاد داد که برای هر عملی روندی وجود دارد و یقینا هدفی، بر همین اساس تفکر الگوریتمیک را یاد بگیرند و تاکید بر تفکر الگوریتم به این معنا نیست که سایر ابعاد تفکر از جمله تفکر خلاق، تفکر سیستمی و غیره در برنامه‌ها وجود ندارد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به هوش تجسمی، اظهار کرد: امروزه کل دنیا روی هوش تجسمی و مصنوعی به صورت ویژه کار می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به مسئله مهارت‌آموزی، تصریح کرد: برای آموزش هوش مصنوعی انتظار و اولویت با مدارس شبانه‌روزی، عادی دولتی و هنرستان‌ها بوده و بعد سایر مدارس است، زیرا در این مدارس اصول مهارت‌آموزی وجود دارد و در هر بحثی باید دانش‌آموزان آموزش‌های پایه را فرا گرفته‌باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار