معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش البرز:

گسترش عدالت آموزشی اولویت نخست درحوزه تعلیم و تربیت است

کرج (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش البرز بیان کرد گسترش عدالت آموزشی به عنوان اولویت نخست در حوزه تعلیم و تربیت شناخته می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۳۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
گسترش عدالت آموزشی اولویت نخست درحوزه تعلیم و تربیت است

نشست کارگروه توسعه هنرستان‌های استان البرز با حضور حجرگشت مدیر کل آموزش و پرورش، مدیران نواحی چهارگانه آموزش و پرورش، نمایندگان شهرک‌های صنعتی استان البرز و دیگر اعضا برگزار شد.

لیلا الماسی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در این نشست گفت: گسترش عدالت آموزشی به عنوان اولویت نخست در حوزه تعلیم و تربیت شناخته می‌شود و یکی از راه‌های رسیدن به عدالت آموزشی، گسترش رشته‌های مهارت محور در سطوح مختلف است.

وی با تاکید بر پوشش ۵۰ درصدی دانش آموزان پایه نهم در هنرستان‌ها طی ۵ سال آینده افزود: حمایت‌های خوبی به ویژه توسط استاندار البرز در راستای تجهیز و ساخت هنرستان در استان صورت گرفته است، اما همچنان کمبود فضا و تجهیزات نمایان است؛ به طوری که می بایست سالانه ۱۴ هنرستان در این استان احداث و مورد بهره برداری قرار گیرد.

الماسی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی ماهر بر اساس نیاز جامعه، علاوه بر اینکه از بیکار شدن دانش آموختگان رشته‌های مختلف جلوگیری می‌کند، موجبات سپرده شدن امور شغلی به افراد متخصص و کاردان ایجاد می شود، همان طور که شاهد کمترین آمار بیکاری در بین فارغ التحصیلان هنرستانی در استان البرز هستیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌ها و کارخانجات برای کمک به هنرستان‌ها و ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت می‌تواند در توسعه رشته های مهارت محور و تربیت نیروی تکنسین که نیاز بازار کار است، تاثیرگذار باشد.

خبرنگار: الناز فخری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار