رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی:

کیفیت‌بخشی آموزش و جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان از اهداف تاسیس مراکز جامع سنجش است

مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت: کیفیت‌بخشی آموزش و جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان از اهداف تاسیس مراکز جامع سنجش است و از سال ۷۰ که سازمان آموزش و پرورش  استثنایی کشور تاسیس شد، خدمات خوبی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ارائه شد که یکی از این خدمات، اجرای برنامه ملی سنجش بود.

کد مطلب: ۱۴۴۶۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت‌بخشی آموزش و جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان از اهداف تاسیس مراکز جامع سنجش است

جواد روحانی در آیین افتتاح مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی و تربیتی شماره 2 بیدخت شهرستان گناباد اظهار کرد: «ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و عدالت آموزشی و تربیتی برای دانش‌آموزان، یکی از سیاست‌های نظام آموزش و پرورش و اسناد بالادستی است و همه دانش‌آموزان اعم از دانش‌آموزان بانیازهای ویژه، عشایر و روستایی و ... باید تحت پوشش تحصیلی قرار گیرند.

وی افزود: با اجرای برنامه تحولی سنجش، 10 ماموریت از جمله سنجش و غربالگری نوآموزان ۴ تا ۶ سال که ارزیابی‌های گفتاری و رفتاری و شناسایی مشکلات ویژه یادگیری دانش‌آموزان است به مراکز جامع سنجش محول شد.

روحانی با اشاره به اینکه سنین اولیه رشد کودک، فرصتی طلایی برای مداخلات به‌هنگام است، گفت: با غربالگری و ارزیابی، مشکلات دانش‌آموزان شناسایی می‌شود و در نتیجه مداخلات آموزشی و درمانی به‌موقع صورت می‌گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تاسیس مراکز جامع سنجش در کیفیت‌بخشی آموزش و جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان موثر است، افزود: حدود ۶۵ مرکز جامع در استان راه‌اندازی شده که در طول سال، سنجش نوآموزان را انجام می‌دهند و تاکنون نزدیک به 50 درصد از نوآموزان نوبت‌دهی شده‌اند.

وی ادامه داد: در سال گذشته در شهرستان گناباد حدود ۱۹۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان داشتیم که در یک مرکز جامع، سنجش و ارزیابی می‌شدند و امسال با راه‌اندازی دومین مرکز جامع سنجش در بیدخت گناباد، خدمات بهتری به دانش‌آموزان و روستاهای اطراف آن ارائه خواهد شد.

دانش‌آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار